K-REPORT MOBILE 2.0

Diskuse K-report: Staré modely

Dolu v
Archiv

Témata Úvod


777#891@03.4.2022 18:56:47 >>...odpovězeno samo? To je nějaké japonské jméno?::lol:: Nebo to má jako něco vypovídat o právním vztahu k výrobní značce nebo k výše jmenovaným modelům-stavebnicím prodávaným pod touto značkou? Nějak nerozumím řeči Vašeho kmene....::lol::


Petr_k#13482@03.4.2022 19:31:10 >>Ajéje, tady zase někdo umí číst jenom nadpisy... ::rofl::::lol::::rofl::

Ve zkratce: Roco koupilo pouze přípravky (formy) té větší části modelů, který se jim hodily. Značka ani nehodící se část produkčního portfolia nebyla předmětem tohoto handlu, proto mohly být nabízeny jinde pod původní značkou (a to jak Röwa, tak Rai-Mo).


777#892@03.4.2022 21:40:23 >>Ale no tak, nedělejte si ze me mě psinu - není to pěkné.::lol:: O firmě Rai-Mo na stránce o firmě ROWA není ani slovo. Z firem je zde ROCO pak nějaký Merker & Fischer a nakonec nějaký Conrad (není to Conrad-elektronic), který se výrobou modelů už dnes nezabývá. Takže o spolupráci ROWA a Rai-Mo můžeme jen spekulovat a koneckonců krabice z nabídky může být klidně slavné falzum.::lol::::lol::

I moje maličkost zde vlastně vystavila falzum NOHAB - výše.::lol::::lol:: Kolega EIO objevil "svůj model" - falzum na Aukru s tvrzením prodejce, že jde o výrobní originál. Albert74 připojil také to svoje...::lol::::lol::
Celá řada falz modelů vznikla v 80-tých letech jako přestavby sériových modelů NDR - pak pokud člověk potřeboval třeba náhradní prahy do auta, tak model - falzum - úpravu střelil na burze za vyšší cenu, kterou rád sběratel tehdy zaplatil.

A abychom to nějak uzavřeli....nabídku od Rai-Mo jsem nějakou našel na e-bay.de. Na stránkách Willi Ade-ho je E-shop a různé články o f. ROWA, ale o stavebnici Rai-Mo opět ani slovo.

Možná by bylo dobré (pokud o tom víte víc skutečných faktů - né spekulací) založit o tom stránku na wikipedii.::wink::


Petr_k#13484@04.4.2022 0:05:45 >>Tohle není falzum, to je fakt, že máte mezery ::wink:: Pročíst si odkaz na Merker&Fischer (třeba přímo tadytenhle odstavec) by nepomohlo?


777#893@06.4.2022 20:24:42 >>Mňo dobrá.....Moje maličkost se chtěla téhle informační louži (kde je v podstatě napsáno: "nebude-li pršet nezmoknem") vyhnout.::lol::::lol::::lol::
Že jsem takový šťoura: Nějaká jiná "hlubší" zpráva s dalšími podrobnostmi co vlastně "Rai-Mo" od "ROWA-y" převzalo by prosím nebyla?::lol::


Max#103@06.4.2022 21:25:51 >>A je to tady : Jeb te se bude vás víc.


host co vas sleduje#0@06.4.2022 22:03:05 >>Tak mi to nedalo a zkusil jsem neco najit na zahranicnich webech, Ich sprache ništ dojč, tož sem hledal anglicky, toto vylezlo:

"Peter Ellis - Jen tak premyslim, zda referujete k originalni Rowa produkci, nebo M+F/Rai-Mo, ktere byli nabizeny obchodem co skoupil jejich zbyvajici sortiment?"

Zdroj 1

Z odkazu vyse tez pekny katalog Rowa, pekne modely na tu dobu!


"Markus Schild - Raimo z Furstenfeldbruck bylo dcerinnou firmou Merker+Fisher, jejich sortiment se skladal z predevsim z Bavorskych osobnich a nakladnich vozu pred WW1. A take Glaskasten lokomotivy (nevim jak prelozit) T3 z puvodni produkce Trix/Rowa, ktere byly nabizeny jako stavebnice. Tyto stavebnice byly vice nez jen na policku, byly pouzitelne na kolejisti. Raimo tez nabizelo 0 sortiment. Vetsina z techto modelu prislo od puvodni Pola-Maxi. Stavebnice lokomotiv byly bez motoru.

Po uzavirce Raimo byly modely nabizeny Klein-Modelbahn z Weinheimu ktery nema nic spolecneho s Klein z Rakouska. V tomto case uz byly formy tak znicene, ze nektere dily byly ve stavebnicich i 3x - 4x ptro zvyseni sanci obdrzeni dobrych dilu"
Zdroj 2

Ta vykydpedia co linkuje Petr_K mi tez vylezla.

A jak tak koukam na ten katalog Rowa, pripada, mi, ze se nekterych forem zmocnilo i Piko.


777#894@07.4.2022 0:17:09 >>Host: Ď. za snahu. Katalog ROWA je vcelku znám (za detaily modelů ROWA tehdy nikdo nechtěl platit - dnes je to jinak).::lol::
Takže Rai-Mo přece asi jen koupilo nějaká práva k zn. ROWA (Peter Ellis).::ok::
Na těch dalších stavebnicích loko. T3 původně od ROWA-y se zřejmě podíleli i mnozí jiní - u prodávané stavebnice je v návodu výrobce Framos-Train gmbh.::lol::


P.L.#1@07.4.2022 1:39:30 >>O Röwě jsem toho dost přečetl, od vzniku po zánik, ne všechno je mi jasné, ale tady jsme u jakési druhé existence té značky a o tom jsem až dosud neslyšel. Mimo jiné proto, že nesleduji H0. Přesto bych se rád trochu zorientoval.

Takže jestli dobře chápu co tady píšete, o souvislostech kolem té stavebnice, tak Rai-Mo koupilo po Röwě lokomotivu T3/89DR a začalo ji nabízet v podobě stavebnice (možná s nějakými pozměněnými díly). Později nějak přišli i k právům na obchodní značku Röwa a tak to začali prodávat pod původní značkou? A to se týkalo jen lokomotivy (resp. dalších modelů) po Röwě, nebo i jejich vlastních výtvorů (myslím ty bavorské vozy, jak píšete)?

Že jsem kulantní, přidávám Röwu z vlastní zahrádky

(Jsem se sem kvůli tomu registroval...)


Albert74#662@12.4.2022 21:47:31 >>Tak mé staré Fau dvoustovky dostaly ještě starší sestřičku. Sice má na čele šrám, ale jinak je pěkná. A hlavně ty nápisy...


EIO#685@12.4.2022 22:02:49 >>Albert74

Tak to si frajer! ::wink:: ::ok::


Albert74#663@12.4.2022 22:06:55 >>Díky. Samotného mě to překvapilo, myslel jsem, že o ni bude větší zájem, ale přihazovali jsme jen dva.


777#896@12.4.2022 23:21:48 >>Albert74: Tohle bylo na Aukru nebo někde jinde?


Albert74#664@13.4.2022 12:56:45 >>Jojo, takové nenápadné.. odkaz


777#897@13.4.2022 16:27:24 >>Ta cena je hodně vysoko.::blush:: Kolik byla první vyvolávačka? Jinak chápu - V200 měla na boku nápis.::lol::


Albert74#665@15.4.2022 9:17:56 >>Pro mne cena naprosto v pohodě. Na e-bay se provedení s nápisy prodává za dvojnásobek, pokud už tam vůbec je. U nás jsem ji ještě neviděl.Ty dva rychlíkáče jsou jako nové v origo krabičkách, když je odečtu, tak ta V200 vyjde na tisícovku. A to je super na rozdíl od např. BR 41, která se objevuje klidně přes 2000,- A kolik byla počáteční cena si už nevybavuju..::sad::


777#898@15.4.2022 11:38:10 >>Tak to pak jo.::ok:: Tak BR41 PIKO byla před 89 za 315,- peněz. Na bazaru pak za cca. 1300 - 1400,- později za 1600,- peněz. Přes 2000,- tak to bych nedal vzhledem k možnosti špatného motoru a k jeho složité náhradě nebo opravě.::ko::


EIO#686@15.4.2022 13:24:29 >>Albert74

V200 s nápisom boli na aukre možno dve/tri za 10. rokov. Jeden vrak skončil u mňa, niekde v histórii diskusie to nájdete aj s fotkami.::happy::


Albert74#666@15.4.2022 13:53:56 >>EIO: ano, pamatuji se na ten poškozený bok.


777#899@15.4.2022 15:22:10 >>EIO: Na V200 se zalepeným bokem nelze zapomenout.::ok::::lol::::lol::::lol::::lol::


Albert74#667@21.4.2022 22:08:45 >>Kolegové, měl bych dotaz: byly koleje Kovoplast Nitra nějak povrchově upraveny? Přechodové koleje na U profil (zřejmě niklované) jsou stále jako nové, ale profilové kolejivo je po těch 60ti (?) letech od vyrobení a 30ti letech na půdě/ve sklepě bohužel docela chycené rzí..


Albert74#668@21.4.2022 22:30:49 >>


777#900@23.4.2022 13:09:49 >>Albert: Nějaká povrchovka tam byla, ale tehdy se to ještě pořádně neumělo. Konečně i TT u-koleje Berliner-Bahnen korodují také.

Jinak výše přiložený snímek obsahuje "pokoutně a na koleně dělané" kolejivo (profily Kovoplast, pražce a přídržnice KŽM Plzeň?).::lol::::lol::
Ze snímku je vidět, že nějaká povrchovka tam byla, ale její kvalita byla poplatná tehdejším technickým možnostem.::vypravci::


Polabský#1250@26.4.2022 22:15:00 >>Pruty Kovoplast byly potaženy pohledově mosazným povlakem.


Albert74#670@29.4.2022 22:58:06 >>Pánové díky za info. Po mosazi ani památky, přemýšlel jsem o niklování, no ještě uvidím.


777#904@09.5.2022 18:31:47 >>Tady je starší Maďarská NOHAB:https://www.bazarmodelovezeleznice.cz/Piko-DDR-DC-Dieselova-lokom otiva-NOHAB-MAV-HO-d52187.htm
Včíl, ale asi všichni šetří na topení nebo jízdné.::ko::


P.L.#15@09.5.2022 23:36:47 >>Získal jsem do sbírek tuto roztomilou Trämli od Wesy, tak bych se rád zeptal, jestli sem chodí někdo, kdo se Wesou trochu zabývá. Jste tu sice koukám samí hánuláři, ale ona ta Wesa má konec konců k H0 blíž, než k tétéčku, ke kterému je zvykem ji počítat.
Že bych ji třeba s někým trochu probral, v průběhu výroby byly různé varianty, a tak...


777#906@17.5.2022 20:11:32 >>Tak NOHAB-ka je v čudu - tedy prodaná.::lol:: Vydržela v nabídce cca. týden.

P.L.:No jo hánulkáři....Zeuke utekl, protože mu asi zablokovali telefon.
Tak jsem koukal na Wes-u: https://wesa-trains.ch/c/rollmaterial/lokomotiven
To není zrovna laciné.....::lol::::lol::::lol::
Na bazaru u Ricarda: https://www.ricardo.ch/de/a/modell-eisenbahn-wesa-1061718892/
Také žádná láce.::nene::::nene::
Je vidět podle cen, že tahle značka je kultovní Švýcarský Märklin.::lol::::lol::


777#907@17.5.2022 20:26:23 >>P.L.: Koukám, že Wesa dělá spoustu jiných věcí a železniční modýlky dělá pro zábavu z kultovních důvodů.::lol::::lol::::lol::
Správná volba pro budoucnost firmy.::ok::::lol::::lol::::lol::


P.L.#23@17.5.2022 23:16:00 >>Wesa dělá spoustu jiných věcí, protože s vláčky dávno sekla (1966), to je podobné jako s Rokalem, nebo s H.P.Products, tam všude pokračovala výroba, ale něčeho jiného. Nástroje Wesy ale získali nadšenci a pokračují ve výrobě malosériovými metodami. Vždycky když se už vrchní Wesař cítí starý, tak to předá dalšímu. Zejména za časů p. Baera se to docela rozvíjelo.

https://www.wesa-bahn.ch/geschichte

Já pochopitelně takovéto pálky za Wesu neplatím, Trämli jsem koupil velmi příležitostně, s hromadou bakelitových kolejí. (A při nákupu Wesy je potřeba zohlednit také cenu materiálu, ta mašina je neuvěřitelně těžká.) Jezdil jsem onehdá s Wesou po tétéčku, mašina se do kolejí prostě zaboří a že kolejím chybí milimetr na rozchodu, to ani neví. Pochopitelně, byl to okruh bez výhybek. Přidávám ještě jeden obrázek, kde jsou vidět i jednojazykové bakelitové výhybky, což je taky velká krása. Stejné výhybky se ve starším období dělaly též ze dřeva (tj. místo bakelitu dřevo, nátěr hnědou barvou jako má ten bakelit, kolejnice stejné, celkový vzhled skoro stejný). Takové ale bohužel nemám.


777#908@19.5.2022 18:53:14 >>Jak se sbíral "napnelismus" ze dřevěných kolejí? Byla tužková baterie ve vagonu?


P.L.#24@19.5.2022 23:55:03 >>Ze dřevěných stejně jako z bakelitových.
Ta věta co jsem napsal je, pravda, trochu nepřehledná, ale klíčová je myšlenka "kolejnice stejné". Míněny stejné kovové kolejnice. (Ony tedy úplně na chlup stejné nebyly...) Zkrátka - tady je takový odkaz:

https://www.altemodellbahnen.de/t43732f967284021-und-jetzt-auch-n och-WESA-1.html

A tam je leccos vidět. Třeba rozebraná Trämli je zajímavá. Nebo dřevěné osobní vozy. No a někde v půlce stránky jsou vyfocené i ty dřevěné výhybky. Taky je tam tuším někde vysvětleno, že ta moje Trämli vlastně vůbec není Trämli, protože správná Trämli má lyru a né pantograf, jako ta moje Neträmli. Každopádně to stojí za prohlédnutí. Ještě k té mojí mašině dodávám, že ač s pantografem (tedy novější), je stále ještě ze střídavého období, což je poznat na fotografiích podle přepínače směru jízdy pod střechou.


777#911@31.5.2022 18:09:04 >>P.L.: Díky za odkaz.::ok::

Na Modelbazaru je nějaká stavebnice E424 FS v míře 1:160 N: https://modelbazar.cz/lokomotiva-6/1051841.
Cena je poněkud vyšší.


Regpetrs#752@02.6.2022 16:25:07 >>Je to jen vnitřek s pojezdem pro motorizaci statického modelu od italské firmy Lineamodel. Jsou i levnější cesty při podobné kvalitě.


777#912@04.6.2022 12:26:01 >>Regpetrs: Ď. za odkaz. ::lol::
Koukám, že zmizela křaplá NOHABKA od ROC-a z bazaru: https://www.bazarmodelovezeleznice.cz/Dieselove-lokomotivy-c68_0_ 1.htm


P.L.#34@10.6.2022 13:57:08 >>Našel jsem něco pro vás, pro milovníky V200 DB ve velikosti H0:

https://www.ebay.com/itm/155019429709?_trkparms=amclksrc%3DITM%26 aid%3D1110006%26algo%3DHOMESPLICE.SIM%26ao%3D2%26asc%3D239179%26m eid%3D4ed6a0c9f0764ad79ec5ea51cd726d6f%26pid%3D101195%26rk%3D4%26 rkt%3D8%26sd%3D374118339249%26itm%3D155019429709%26pmt%3D1%26noa% 3D0%26pg%3D2047675%26algv%3DSimplAMLv9PairwiseUnbiasedWebWithSear chFilterPromotion%26brand%3DM%E4rklin&_trksid=p2047675.c101195.m1 851&amdata=cksum%3A1550194297094ed6a0c9f0764ad79ec5ea51cd726d6f%7 Cenc%3AAQAHAAABEDNdRuflTEDzBfTKX%252BqmXH8pf%252B8V9puPczI5H7qtyL lQg%252FPd3LbQ9nGE%252BOPvEM%252FBklU6jsS%252BhoXtYCG4qtoIgrz2sGx Hyr8O9pc%252FaFjKEulZNx4GGJzV2baHkr8D8uL9ioD6EoJ7JeVUuZShGf2jYsMT aw1SOW4GN4gh%252BdceXTK9i%252Fq9gkc%252B%252FQcaXRG2UI9hg6H00vrrt 2SXQJTVE4lVAA3rf%252BY8I4l2nUT%252ByTfhDgC1%252BLRQjQhDfaATluqUTw rRyyEuXOSbg0LiJK2F7XxUKkhrLMfvH1scNBfeuuvz0UXcSJBhuKM81zJy551OxOd chALrWLYflcj3cSPON34TTjO%252Fxgmy7rnpjs4Vt5Jk7gJS%7Campid%3APL_CL K%7Cclp%3A2047675


Albert74#674@10.6.2022 18:56:20 >>Hmm, za bůra.... Ty kastle jsou u Märklina kovové, že se mu s tím chtělo řezat.
Z jiného soudku, myslíte, že je to originál nebo fejk? vagón


David_pecina#881@11.6.2022 7:10:45 >>Albert74: nápisy jsou rozhodně psané rukou.


EIO#687@11.6.2022 21:12:27 >>Albert 74

Ľudová tvorivosť. Možno sa pôvodné nápisy ošúchali, tak to ktosi takto amatérsky opravil. Originálne nápisy boli strieknuté cez šablóny a znak Mitropy a linkovanie je tam navyše.


P.L.#35@12.6.2022 13:13:10 >>Jenom jsem tady tu kloubovku "od Märklina" zmínil a už je prodaná...!


J_p#1273@12.6.2022 14:38:39 >>Zahlednuto na e-bay:


777#913@12.6.2022 16:35:25 >>

P.L.:
"Jenom jsem tady tu kloubovku "od Märklina" zmínil a už je prodaná...!"
Končil jí termín prodeje. Ten si nastavuje prodávající nebo prodejní portál. To není jako v klasickém bazaru, že dokud někdo nekoupí, tak model nezmizí.::lol::::lol::


P.L.#36@12.6.2022 23:03:43 >>Ukazuje mi to zcela zřetelně "sold". Pokud by nikdo nekoupil, pravděpodobně by byla nabídka opakována, nebo by mi to hlásilo "ended" s obvyklým podrobnějším vysvětlením, jako že "This listing was ended by the seller because the item is no longer available." Někomu to zkrátka stálo za to. Budiž mu s tou věcí přána jen radost.


Albert74#675@14.6.2022 14:21:59 >>Na Aukru mě zaujala další rarita:BR 86 Podle mne nejde o Kleinbahn, ale o PIKO v rakouské mutaci. Ví někdo víc?


777#914@14.6.2022 20:16:52 >>Ano, je cca. z roku 1990 možná 1989. Byla v nabídce i verze ČSD jako řada 455.2 (ale jestli nějaká verze ČSD sjela z pásu - těžko říci ::uhoh::). Výrobce VEB Plasticart Zwickau (tehdejší název Gützolda).::ok::
Jinak zajímavý sběratelský kousek produkce DDR.::ok::


777#915@15.6.2022 15:22:07 >>Tady je zajímavá V100 z doby , kdy ve Zwickau ve výrobě ulítla barva.::lol::::lol::::lol::


fira66#56@21.6.2022 9:01:16 >>

777:
"Tady je zajímavá V100 z doby , kdy ve Zwickau ve výrobě ulítla barva.::lol::::lol::::lol::"
Proč ulítla? Modrá vypadá sice světlejší, ale podle mne to v tomto případě bude spíše intenzivním nasvícením. Nicméně je ale fakt, že odstíny barev v Gützoldu/Zwickau moc tehdy neřešili, mám pár těchto lokomotiv doma, červených i modrých (i dalších barevných mutací, včetně z jejich definitivního konce výroby) a u těch červených mám celkem tři odstíny. A např. u Piko lokomotiv (E 11, BR 211, E 42, BR 242) s šedými střechami mám asi čtyři odstíny šedé u jinak stejných barevných verzí. A tak by se dalo pokračovat....::lol::


fira66#57@21.6.2022 9:38:02 >>

Albert74:
"Na Aukru mě zaujala další rarita:BR 86 Podle mne nejde o Kleinbahn, ale o PIKO v rakouské mutaci. Ví někdo víc?"
Tuto loko, a i v české verzi, jsem měl svého času v ruce, ale tehdy jsem ještě produkci DDR nesbíral. Je to výrobek VEB Plasticart Zwickau, bývalý Gützold. V rakouském provedení jsem míval i BR 64 od Plasticartu, v novějším modelovějším provedení a s hranatým motorem. Evidentně výrobce vyrobil nějakou omezenou serii rakouských loko BR 86 a BR 64. Dnes bych je do sbírky DDR bral ::wink::


Albert74#676@21.6.2022 12:22:44 >>BR 86 v provedení 455 ČSD byla relativně nedávno na Aukru. Jen jsem si nebyl jist, zda to není nějaké samo-domo. Tak teď už vím, že ne. Mašinka je to celkem pěkná, jen ty plastové ojnice stojí za ::zadnice::


777#916@21.6.2022 13:13:25 >>

fira66:
"777:
"Tady je zajímavá V100 z doby , kdy ve Zwickau ve výrobě ulítla barva.::lol::::lol::::lol::" Proč ulítla? Modrá vypadá sice světlejší, ale podle mne to v tomto případě bude spíše intenzivním nasvícením. "
Asi protože tohle barevné provedení V100 DR skutečně existovalo a existuje i když jej právě doma nemáte.::lol::::lol::::lol::
Tady jsme to v minulosti už rozebírali (znáte třeba SNCF V100?::lol::): http://www.bahnwahn.de/pikodr110/Ubersicht/ubersicht.html


P.L.#48@21.6.2022 13:33:34 >>Hned jsem se na tu věc zvědavě podíval. A dovolil bych si drobnou faktografickou výtku k autorovi toho německého přehledu. Ne, to opravdu není "Lackierung der SNCF", protože "Lackierung" je úplně normální DR, SNCF tam jsou jen ty nápisy... psát mu kvůli tomu nebudu... vlastně i zde jde o zbytečný příspěvek, ale už jsem to napsal, nu což, ta nutkavost...


fira66#58@24.6.2022 13:01:15 >>

777:
"fira66:
"777:
"Tady je zajímavá V100 z doby , kdy ve Zwickau ve výrobě ulítla barva.::lol::::lol::::lol::" Proč ulítla? Modrá vypadá sice světlejší, ale podle mne to v tomto případě bude spíše intenzivním nasvícením. "Asi protože tohle barevné provedení V100 DR skutečně existovalo a existuje i když jej právě doma nemáte.::lol::::lol::::lol::
Tady jsme to v minulosti už rozebírali (znáte třeba SNCF V100?::lol::): http://www.bahnwahn.de/pikodr110/Ubersicht/ubersicht.html"
Ano, tyto stránky znám dobře, byly jedny z prvních při bádání v historii výroby modelů v NDR. Žel variantu SNCF nemám ani já :-) Jinak jsem hodnotil fotku, ne skutečný model. Ten jsem v ruce neměl a fotografie může hodně zkreslovat barevný odstín či jeho "světlost". Proto jsem napsal, že podle mně.... patent na rozum si opravdu nedělám a splést jsem se mohl :-)


777#917@24.6.2022 21:12:02 >>Ještě co se týče té modré barvy a jejího odstínu loko. V100, tak tady nechal EIO výřez katalogu, že to tak ve Zwickau skutečně barvili: /discus.php?addr=www.k-report.net/presmerovani/%3Fprispevek=3746498


Albert74#677@25.6.2022 21:19:04 >>No teda, v roce 2017 jsem na fórum Staré modely nechodil, takže katalog Gützold s T334 je pro mne jako zjevení. To že V100/BR110 měla několik provedení vím, ale netuší někdo, kam až došla příprava té T334? Tu od pana Vacka mám dvakrát, zelenou i červenou. Kňourají, ale jedou, tažná síla nic moc. Nicméně tvarově jsou krásné. A s ohledem na dobu vzniku odvážný počin.


777#918@25.6.2022 21:53:10 >>Ta T334.0 u Gützolda skončila na motoru (zkrátka nebyla výrobní kapacita motorů) a možná také na zestánění manufaktury, protože tehdejší katalog NDR měl logo Johannes Gützold a další (stejné) časově pozdější produkty měly logo VEB Plasticart Zwickau se stejným obsahem.


P.L.#53@25.6.2022 23:11:35 >>Ono naslibovaných a posléze nedodělaných modelů bylo po světě spousta, to není jen záležitost NDR. A důvody mohly být nejrůznější - nejčastěji ovšem samozřejmě krach, zánik firmy, změna vlastníka, reorganizace. No a ten socialismus tu nesmyslnost ještě zesiloval. Někdy to vypadá dost nepochopitelně, když byla třeba většina nástrojů hotová a stejně se to nevyrábělo.

Dám ale příklad z normálního světa: Když se Triang rozhodl zaříznout TT, zrovna nabíhala výroba novinek, od některých se prodalo pár desítek kusů a dneska to jsou totální vzácnosti. Myslel bych si, že se ekonomicky musí vyplatit, když už je výroba odladěná, udělat nějakou sérii, kterou si přinejmenším všichni stálí zákazníci rychle rozeberou a část nákladů tak dostanu zpět, ale nestalo se. Některé modely se nedokončily vůbec, od jiných se prodaly malé počty. Výroba H0/00 bežela dál, firma ekonomicky v pořádku.

Zde je příklad jednoho z vzácnějších vozů Triang TT, to vám bude blízké, o Inoxech jste tu před časem diskutovali:
https://www.ebay.com/itm/233882555101?hash=item36747c92dd:g:aAwAA OSwt9JgGljo

A když už jste se vrtali v archivu diskuze, také jsem tam zabrousil a našel jsem tam leccos, dokonce i zmínky o Wese, o které jsem tu já psal docela nedávno. Ale podle napsaného soudím, že dotyčný autor s ní neměl praktické zkušenosti. V textu jsou tam myslím i menší chyby.


P.L.#55@27.6.2022 23:02:00 >>Tak, aby to tu úplně nespalo, dnes mi přišly dva nové staré modely, udělal jsem si radost, velkou radost, tak jestli se tyhle kousky ještě někomu dalšímu líbí, napište:


777#921@29.6.2022 21:01:28 >>P.L.:Jsou nafocené ze špatného úhlu - není nic pořádně vidět. Nevím jestli je to strach z viditelností nedostatků na detailech. Je jasné, že v N-ku jsou s detaily problémy. Ten model v popředí vypadá jako malá UNRRA 456.1 ČSD (ale asi to bude něco jiného).


Polabský#1251@29.6.2022 23:32:32 >>777: V historii se takovému vyobrazení říkávalo:
Černoch v tunelu" ::happy::
Hezký den Všem !!


Zanechat zprávu

 ^ Nahoru

Témata Úvod