K-REPORT MOBILE 2.0

Diskuse K-report: Modely v měřítku TT a menším

Dolu v
Archiv

Témata Úvod


Mazanov#969@01.6.2020 13:34:03 >>A pokud mě po mém předchozím příspěvku nepovažujete za ztracený případ, mám dotaz: Mám tu na úpravu ještě dva vozy stejné konstrukce jako na fotce v popředí. Jaké obtisky byste mi doporučili jako nejlépe odpovídající a jakou barvu vozu?


Mahel#2284@01.6.2020 14:09:55 >>Ad Body: nechci kritizovat, každý ať si dělá podle sebe a svých možností, jen chci na konkrétním zřetelném příkladu poukázat na jednu z častých chyb v nápisech u soukromých vozů. Ty totiž prošly po 2. světové válce přečíslováním, takže čísla začínající 510 a 511 u "piváků" nebo 550 - 559 u cisteren patří do období před rokem 1948 (a název Chemické závody ČSSP je až z pozdější doby), zatímco po přeznačení měly "piváky" na začátku čísla od 512 a kotle od 560 nahoru. Zase ten, kdo ví, všimne si toho na první pohled...


Body#84@01.6.2020 19:18:27 >>Mahel: Kritika je naprosto v poradku. Myslel jsem to tak, ze technicky nebyl problem udelat obtisky spravne. Limitem byly me (ne)znalosti a dostupne podklady. Ale vzhledem k tomu ze tyto vozy jsou pro me "jen" naklad na podvalniky a jako vetsina lidi nemam neomezene mnozstvi casu, stvoril jsem proste jen upravene popisky ala Tillig.


Tyto obtisky ale take nikomu nenabizim - ale, kdyby o ne nekdo mel zajem a byl by ochoten je zkorigovat...


Sklepni_Krysa#20@02.6.2020 21:36:04 >>Dobry vecer,
Dnes rano dorazil prvni rohlik od Pika...
Na ebay o nej nikdo krome me nemel zajem. Vedel jsem proc. ::wink::
Rozhodnul jsem se,ze za kazdy odpracovany mesic,si udelam radost a koupim jeden rohlik. ::rofl::
Nakonec ma sklepni Krysa bude met co tahat.
Takze rohlik cislo jedna, jidelni vuz.


Ladis-63#313@02.6.2020 22:05:21 >>Mazanov, Michalka:::ok:: Díky vám tu možna taky ještě někdy něco dám. Ale už budu tvrdit, že jsem si hrál s vláčkama, ne že jsem modelařil.


Trainmaniak#638@03.6.2020 10:16:20 >>Zdravím vespolek, na http://www.trainmania.info/kolejiste_nove.html jsem dal úvodní příspěvek ke stavbě nového kolejiště včetně jednoho náhledu jeho předpokládané budoucí podoby (přibližné).


Mazanov#971@03.6.2020 17:54:12 >>Nenajde se tu náhodou nějaký (ne-)šťastný majitel modelu Tillig 15592 - dvoudílný vůz PP ČSD na přepravu aut, který by měl zájem či byl ochoten vyměnit vzájemně polovinu dvojice? Cílem je částečná náprava chyby, kdy má každá polovina vozu své vlastní číslo (jedna nese označení PP 3-80156 a druhá PP 3-80157). Následně by bylo možné odstranit nápis vždy na pravém dílu vozu při bočním pohledu a celý vůz by měl z obou stran stejné číslo. P. S. Doplňky mám, jen nejsou nainstalované.


Statistik#6649@04.6.2020 7:51:54 >>Mazanov: jestli tomu dobře rozumím, chcete mít obě poloviny PP se stejným číslem a považujete za chybu, že jedna má číslo 380156 a druhá 380157? Pokud ano, pak chybou by naopak bylo to měnit, protože v tomhle původním číslování ČSD (ale i v následné vlně prvních čísel UIC, platných až do doby, kdy vozy přešly do majetku AZNP a byly znovu přečíslovány) měla každá polovina vozu svoje inventární číslo.

Stejně tak nápisy byly na každé polovině vozu původně plnohodnotné, i s prvním UIC číslem ještě v majetku ČSD. Takže levá nápisová tabule s ČSD a číslem vozu je na obou polovinách vozu správně.
Co je špatně, jsou ty plné bočnice, ale s tím se holt nedá nic moc dělat (tedy dá, ale bylo by to pracné).


Mazanov#972@04.6.2020 8:26:22 >>Statistik: Aha, tak to jste mě zachránil. A vlastně dvakrát, protože se chystám lepit obtisky na laserovaný PP od Malé železnice a býval bych to udělal blbě. Na netu jsem bohužel nenašel fotky nápisů PP v epoše III. Abych správně rozumněl tomu "Takže levá nápisová tabule s ČSD a číslem vozu je na obou polovinách vozu správně." - pravá je taky správně, nebo ne? Určitě budete též vědět, jestli tehdy mělo označení vozu podklad černý nebo hnědočervený, můžete mi prosím poradit? Plných bočnic si jsem vědom, ale to by byl velký zásah do konstrukce modelu.


Statistik#6650@04.6.2020 8:57:27 >> pravá je taky správně

Pravá nápisová tabule? Na původních vozech žádná nebyla (není ani znázorněna na modelu). Možná si jen nerozumíme v pojmech - "pravá a levá nápisová (popisová) tabule na každé polovině vozu". Tady je jen ta levá na každé polovině. Ta "pravá" (na pravé polovině vozu umístěná) s nápisem a logem AZNP se dávala až v obě, kdy byly vozy v majetku AZNP a měly jiná čísla, než má model.

"Levá nápisová tabule" z výroby (dle těch pár existujících fotek) byla v barvě vozu a v místě pro přechodky a nálepky bylo černé pole, tak jako na modelu Tillig.


Mazanov#973@04.6.2020 9:47:34 >>Už tomu možná rozumím. Takže popisy jsou vlastně v pořádku včetně toho žlutě zvýrazněného...


(Příspěvek byl editován uživatelem mazanov.)


Statistik#6651@04.6.2020 10:26:18 >>Ano, jsou (bez pohledu okem "počítače nýtů") správně.


Mazanov#974@04.6.2020 10:34:48 >>Statistik: Díky moc. ::ok::


Václavs#2425@04.6.2020 11:15:42 >>Po coronapauze je potřeba připravit modely na výstavu a projet:


Ukázka osobních souprav z období 1968-1980 z Japonska. Už nic nechybí.


Trainmaniak#639@09.6.2020 12:28:40 >>Zdar kolegové. Vyvěsil jsem další informace ke kolejišti Schwarzbach:
http://www.trainmania.info/kolejiste_nove.html#rozm%C4%9Bry_motiv _provedeni
https://trainmania.rajce.idnes.cz/Kolejiste_Trainmania_-_Schwarzb ach_TT


777#603@09.6.2020 13:39:41 >>Dotaz: Ta animace neumí kreslit propustky?


Trainmaniak#640@09.6.2020 13:44:41 >>Je-li to dotaz na mě a na publikovanou vizualizaci (animace to není), tak se přiznám, že jsem nehledal.


777#604@09.6.2020 19:07:28 >>Trainmaniak: Ano, díky.


J_p#1210@10.6.2020 14:58:09 >>Trainmaniak:
Potrebuje takhle mala stanicka dve stavedla?


Gulda#7@10.6.2020 22:48:07 >> Zdarec pánové, kde udělat popelovou jámu v III.epocha? Jednu nebo dvě? Dík za názory.


dědek_hank#2447@10.6.2020 23:50:23 >>Gulda 7: Vodní jeřáb - co nejblíž k vodárně, tj. u odjezdového zhlaví, stačí jeden, mezi 1. a 2. kolejí.

Kanál (nebo kanály) - podle provozu: Jak dlouhá je pomyslná trať, na jejímž konci je stanice? Jesti je to nějaká 4 km dlouhá lokálka, tak není kanál potřeba vůbec... Bude se ve stanici vyskytovat víc než 1 parní mašina současně? Kolikrát denně tam bude pára zajíždět a s jakými vlaky? Jestli jen s náklady, tak pro tehdy obvyklé 2 páry Mn vlaků denně a jednu lokomotivu stačí 1 kanál, nejlépe na 2. koleji, aby 1. byla volná pro vjezdy i při ošetření páry od Mn. Jestli bude veškerý provoz parní a ve stanici se budou potkávat dvě páry (= Os + Mn), tak ať jsou kanály dva, ve 2. i v 1. koleji vedle jeřábu. Ale i potom by mohl při rozumné organizaci provozu stačit jeden.


Gulda#8@10.6.2020 23:55:30 >>hanku, díky, udělám jen jeden jak píšeš


dědek_hank#2448@11.6.2020 10:32:39 >>Gulda 8: Ono taky záleží na tom, co ta trať pamatuje. Jestli ještě pamatuje třistadesítky, tak pro jednu stačí kanál dlouhý jenom 7 - 8 m. Když se rozšoupli a měli dost peněz, postavili kanál dlouhý 15 m a na něj se vešly dvě; spousta lokálek víc mašin přidělených neměla, takže to už byl luxus. No ale 15 m dlouhý kanál stačí i pro jednu pořádnou mašinu, třeba 423.0 nebo 524.1.


Sklepni_Krysa#23@11.6.2020 19:11:52 >>Zdravim vsechny,
Zatim z nedostatku casu pouze maly nahled do dilny...


Sklepni_Krysa#26@14.6.2020 12:52:02 >>Prvni obtisk zdiva na miste....zhruba::kladivo::


Regpetrs#366@14.6.2020 15:07:43 >>Italské okénko. Má ještě nějaké mouchy, ale v podstatě hotovo.


Marian_P#1219@14.6.2020 23:28:21 >>Regpetrs. Krásný stroj


Regpetrs#367@15.6.2020 11:52:24 >>Marian P: Děkuji. Dovolil bych si upozornit na sériové řazení šestipólových 9V motorů (z Aukra asi po 75 Kč) a osvětlení LED SMD 0,8x1,6 mm.


Zlámalík#2009@15.6.2020 22:07:23 >>Regpetrs: no to bych pak už udělal dekodér jako řadič ve skutečné lokomotivě a řadil stupně v sérii a na paralelu ::happy:: A LED - uznale mručím.


Marian_P#1221@16.6.2020 1:27:53 >>Zajímavé řešení a vcelku originální


Marian_P#1222@16.6.2020 1:29:22 >>zajímavé řešení a vcelku dost originální


M_g#1227@16.6.2020 12:16:05 >>Jenom s permanentními magnety to nebude fungovat, bude to fungovat skoro stejně, jako s jedním motorem. Pro jedno napájecí napětí budou dvě stabilní rychlosti.


Regpetrs#368@16.6.2020 12:33:12 >>Kdybyste chtěli vědět, jak jsou udělaná světla... Světlomet je ze špičky náplně do propisky. Ale ta vlastní špička je furt moc tlustá, musí se vytáhnout z té plastové trubičky a právě ta část, kterou je do ní špička zasunutá, to je to pravé. Kotoučkem se odřízne kousek za odsazením, takže na konci zůstane příruba, na kterou se pak přilepí SMD LED. Ještě je tam jedna potíž, tomu kvádříku LED se musí trochu oříznout hrany, aby se vešel do té trubičky. A z vnější strany je to zakápnuté letitým lepoxem tempo, který je trochu do žluta, teď jen čekám až konečně ztuhne, jestli to tvrdidlo nebylo už trochu zvětralé... Na LED jsou připájené drátky z rozpleteného kablíku, LED jsou paralelně, v sérii s diodou (LED nesnese velké napětí v závěrném směru) a asi 1200 Ohmů odpor - půlka na každé straně LED, kdyby si našel proud cestu nějakým náhodným dotykem, tak aby to vždy aspoň přes nějaký odpor šlo, aby se LED neodpálily hned.


Zlámalík#2010@16.6.2020 21:18:20 >>Regpetrs: když si představím, kolik modré patlačky na mě z té náplně vyleze... Tenký dutý nýtek by nestačil? Nebo mosazná trubička? Nebo světlovod?

Nýty: https://www.topmodelcz.cz/index.php?&desktop=eshop&set_menu_eshop _id=443
Světlovody: http://pojezdy.eu/eshop/236-svetlovody


Sklepni_Krysa#27@17.6.2020 5:30:20 >>Regpetrs: nebo jehla z injekcni strikacky.Halirova zalezitost.::kladivo::


Emil Švec#0@17.6.2020 5:48:35 >>A co elektrikářské dutinky? Používám již léta


Kyslik#502@20.6.2020 19:18:13 >>Mám na voze obtisky správně rozmístěné a všechny co tam mají být?(vůz je bez brzdy)


Regpetrs#373@20.6.2020 20:01:24 >>Tady jeden bez brzdy pro porovnání. odkaz


Statistik#6685@20.6.2020 23:03:59 >>Tady jeden bez brzdy pro porovnání.

Pozor, Kyslik má obtisky pro jinou epochu (druhá polovina IVa, resp. začátek IVb, zatímco na fotce je IVc).
V rámci tolerance chyb v samotném obtisku a v mezích (ne)čitelnosti té fotky je to na modelu umístěné dobře. Jakožto vagón s průběžným brzd. potrubím by měl mít v každém rohu jeden bílý proužek, u Vtdr se bílou natírala v dolních rozích vazníků umístěná oka pro zasunutí rohových svislých profilů bočnice, v případě vozů pouze s potrubím jen jeden proužek, obvykle ten horní.


J_p#1211@24.6.2020 0:26:50 >>Kyslik: Ja bych rekl, ze pouzite obtisky jsou pro jine meritko. Asi tak 1:100.
Ani pouzity druh pisma (font) se mi moc nezda. Nejlepe je delat model podle fotek skutecneho vozu.
U podobneho vozu bych predpokldal i podobny popis. Tady je citelnejsi fotka:
Vtdr


Petr_k#13072@24.6.2020 11:48:48 >>To je originál obtisk od ESP. Font je divný (použít běžný DINschrift by bylo menší zlo) a co se týče označení vozu, je skutečně moc velký.


Golemklusacek#372@24.6.2020 13:33:27 >>Trošku jsem si zamodelařil... https://golemuv-svet.webnode.cz/vozy-v-tt/nakladni-vozy/vuz-z-u-2 072/ Jinak vás prosím, neví někdo kdy přišla lokomotiva 434.1100 ke kulatým dveřím od dýmnice a kdy byla osazena litinovým komínem s korunkou? Chtěl bych si postavit její model. Předem vám moc děkuji za info.


Kyslik#503@24.6.2020 13:38:52 >>To J_p: obtisky jsou origo od ESP. Snazim se delat podle konkretnich fotek, ale nekdy z daneho obdobi proste nejsou. Puvodne byl dotaz smerovan spis na to zda-li vuz jezdil v rezimu 21 RIV MC


J_p#1212@24.6.2020 16:52:33 >>Kyslik: Porovnejte to sam s fotkami. Ze jsou obtisky original od ESP vubec nemusi znamenat, ze jsou spravne.
Mne se taky nedavno podarilo udelat chybu pri zmensovani grafiky a vytiknout obtisky spatne. Ovsem ja je takto dal k zakaznikum neposilam, i kdyz to znamena zdrzeni a praci navic.


Statistik#6688@25.6.2020 14:05:19 >>Puvodne byl dotaz smerovan spis na to zda-li vuz jezdil v rezimu 21 RIV MC

Samozřejmě ano.


Kyslik#504@25.6.2020 22:28:01 >>To J_p: srovnaval sem se vsim co slo na internetu najit, ale rozkaz znel jasne: "dej tam obtisky co k tomu dali a dal to neres". Otazne spis je, proc si vyrobce neda vic prace s obtisky tak aby to velikosti a fontem odpovidalo?
To Statistik: dik


mkcomp#1130@28.6.2020 16:58:43 >>749.018, 749.251, 751.105 a 24x Falls: https://www.youtube.com/watch?v=USOXKAPLdK0


Zlámalík#2011@01.7.2020 11:09:45 >>Kyslík: to je dotaz na výrobce ::biggrin::
Podobných dotazů na jiné výrobce bychom tady měli celou bednu...
Se s tím smiř...


Zlámalík#2013@03.7.2020 0:03:13 >>Kolegové, hlásím, že jsem zprovoznil nový web! Nově na vlastní doméně a na Wordpressu. Články zatím nové nepřibyly, ale je šance, že se něco konečně pohne vpřed ::happy::
Nově tedy najdete Zlámalíkovy mašinky na http://tt120.zlamal.cz


Zanechat zprávu

 ^ Nahoru

Témata Úvod