K-REPORT MOBILE 2.0

Diskuse K-report: Parní lokomotivy

Dolu v
Archiv

Témata Úvod


bohous-golda#18@05.10.2020 9:15:05 >>No ta cedule je podfuk jak prase. Ono jde i o ten font, který byl normalizován.
Tohle je nějaká Helvetica, nebo Arial (pro PC)


Marky#79@05.10.2020 10:19:03 >>Rád bych věděl co ten všivák co to provává o lokomotivách vlastně ví. Dát do prodeje tabulku z lokomotivy která existuje a ani se nepodívat jak špatně je font i velikost.::happy::
A všivák to je - pokud by napsal prodávám repliku čísla lokomotivy nic proti, bylo by to jen o výsměchu za neschopnost udělat to přesně, ale pokud někdo napíše prodám staré smaltované číslo z lokomotivy přičemž není ani staré a není ani z lokomotivy, protože na ní nikdy neviselo, je to všivárna.


Kulsud#121@05.10.2020 10:22:59 >>Dobrá detektivka. Že by si dal někdo tolik práce s fejkem s nejistým výsledkem? Divný teda....Naprosto respektuji názory znalců, že ta cedule je divná. Ale proč by se tím někdo zabýval? Možná k tomu někdo přišel jak slepý k houslím. To je skoro jak námět na nějakou cimrmanovskou hru. Čím se teď živíš ty starej podvodníku? Mám byznys jako prase, vyrábím falešná čísla parních lokomotiv.

(Příspěvek byl editován uživatelem kulsud.)


Radar007#535@05.10.2020 11:12:51 >>Kulsud: I to už tady bohužel bylo......


Jussi#470@05.10.2020 11:39:20 >>::ok:: Pěkně jste to rozebrali ::proud:: Mě se ten font taky nezdál, ale zase jsem si říkal, že kdyby někdo dělal smaltovanou repliku, tak si snad dá pozor. Ale jsem rád, že nejde o čórku.

Jinak, já tam hledal vláčky Merkur. A teď se prodala sada, která obsahovala podobně zmršená falza vagónů Merkur BMB-ČMD a Liberec za 10000. Tam bylo špatně snad úplně všechno, přesto si to našlo několik zájemců a byl to na aukru lítý boj ::proud::


Bobik#6291@05.10.2020 17:54:33 >>

Marky:
"A všivák to je..."
Na druhou stranu, pokud se najde nějakej trouba, co to koupí (a nepochybuju, že by se nenašel), pak lze říct akorát dobře mu tak. Podobní všiváci podobné věci dělají, protože vždycky se najde nějakej hejl...


Dobi#3433@05.10.2020 18:54:48 >>3 snímky spojené se sobotní akci 130 let trati Bílovec - Studénka:


Ladis-63#336@07.10.2020 13:27:18 >>Třeba ten dotyčný s tou tabulkou fakt ani nevěděl, co prodává. Já tak koupil na blešáku výrobní štítek z "Peršingu".


152#66@07.10.2020 15:50:17 >>A nemohlo dojít k výrobě tabulek tak, že si je dal vyrobit spolek okolo lokomotivy, a když zjistili, že se to nepovedlo, tak je prodali?

Pavel


Herkules2016l#425@09.10.2020 22:14:28 >>https://zdopravy.cz/prazsky-ctyrkolak-je-po-dvou-letech-hotov-dne s-se-presouva-do-vrsovic-62922/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medi um=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_req_id=yZBk7AXwFYP-2020 10091914&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box


kwasi#1249@10.10.2020 19:16:04 >>Video z Bílovce u Studénky 3.10.2020, parní vlak a historický autobus Tatra 43: https://youtu.be/DfqS65IPTA4


PeMi#1229@11.10.2020 9:10:35 >>https://youtu.be/hwMQCvegGPw

Skaličák na zvláštních vlacích mezi Mostem a Chomutovem.


Mipix#711@11.10.2020 21:15:32 >>Praha Dejvice 12.9.2020


Párař#95@13.10.2020 11:30:42 >>Jeden kolega (železniční fanda) z Německa by potřeboval znát údaje, týkající se případných oprav nebo přestaveb saských úzkorozchodných vagónů v krnovských železničních opravnách (za války nebo možná i po válce). Mohlo by to být třeba v brožuře „Železniční dílny v Krnově“ vydané Železničním muzeem moravskoslezským pod č.11 v roce 2019. Pokud někdo tuto brožuru či jiné podklady k tomu vlastní, prosil bych o zaslání fotky dotyčných stránek.


šimek#393@15.10.2020 23:32:20 >>Vážení kolegové,
nevíte prosím někdo, kdy a kam se poděl zauhlovací výtah Abert z Jilemnice? Domníval jsem se, že je v Jaroměři, ale tam by snad měl být ten z Chlumce nad Cidlinou. Předem děkuji!


Motoráček#1624@16.10.2020 16:04:13 >>Je v Pardubicích a bude po renovaci vystaven v rámci expozic Musea Rosice.


šimek#394@16.10.2020 17:02:42 >>Děkuji moc za informaci, držím palce a těším se.


Dobi#3435@17.10.2020 9:11:55 >>Rožnovské parní léto s 423.041 obrazem ZDE, autor Ing. Vladimír Řeháček


pavel2079#135@21.10.2020 17:00:34 >>Dobrý den,

dostala se mi do rukou smaltovaná tabule tendru 932.399. Rád bych se zeptal znalých, ke které pětasedmě (pětasedmám) tendr patřil. Děkuji.


dědek_hank#2763@21.10.2020 19:49:01 >>

pavel2079:
"Dobrý den,

dostala se mi do rukou smaltovaná tabule tendru 932.399. Rád bych se zeptal znalých, ke které pětasedmě (pětasedmám) tendr patřil. Děkuji."

A existoval vůbec takový tendr? Pavel Korbel ve svých samizdatech (které taky samozřejmě nemusí být kompletní) uvádí jako nejvyšší číslo tendru 932.398 (btw u slavné lokomotivy 475.1142). Jestli máte někdo jinou informaci, tak to prosím uveďte na pravou míru.


Bw_Ig#568@21.10.2020 19:58:56 >>932.399
Je to poslední tendr z řady 932.3 vyrobený v KPS v listopadu 1951.
Podle určitých poznámek, měl být tendr 932.399 veden už z výroby pro ČSD jako "záložní" (?).

(Příspěvek byl editován uživatelem Bw_Ig.)


pavel2079#136@22.10.2020 12:05:46 >>Vzhledem k tomu, že tabulka vykazuje značnou míru opotřebovanosti, řekl bych, že ten putovní tendr byl zhusta využíván::happy::


Jinak děkuji panu Hankovi i Richardovi.


Stašek#265@22.10.2020 17:33:59 >>
556.0443, Silůvky hl.n., 21.10.2020


csik#24@23.10.2020 0:23:41 >> 932.399 -
Je to poslední tendr z řady 932.3 vyrobený v KPS v listopadu 1951.
a pro loko do Koreje dělal tendry kdo ?


Bw_Ig#571@23.10.2020 21:25:09 >>Rozhodnutím Ústřední prodejní a projekční kanceláře (ÚP 30) z března 1949 byla Královopolská pověřena výrobou 63 tendrů řady 932.3 pro lokomotivy 475.1 a 476.0 závodů Škoda Plzeň. První objednávka na výrobu těchto tendrů, ale ještě bez přikladače, přišla na KPS v rámci velké objednávky tendrů od Ministerstva dopravy č. D-45974 / 48 - III/5. Pod touto objednávkou se ukrývaly tři druhy tendrů. Jim KPS přidělila postupně zakázková čísla, přičemž tendry 932.3 s přikladačem dostaly zakázku č. 862.016 zapsanou až 18. 8. 1950. To již byly zahájeny přípravy k zavedení výroby, nakupován a objednáván materiál, a subdodávky. Pak podnik EVIKA na tendr 932.3 zaslal svoji objednávku, jako dodatečnou obchodní smlouvu na výrobu do KPS pod č. V-0264 dne 1. 11. 1950 a následně ČZTS potvrdily zadání výroby pod č.j. 13021-VZ-287-TS.
Královopolská vozovka však neměnila zadání a používala původní č. 862.016 zakázky se srpna 1950. Královopolská zakázku na výrobu čtyřnápravových tendrů řady 932.3 ČSD přijala ale před jejím zavedením požadovala aby část výrobní produkce dvounápravových vysokostěnných vozů byla předána do jiné vagónky. Uvolněné kapacity by se pak daly použít v produkci uvedených tendrů pro Škodovku v Plzni.
Největší vytížení Královopolské vozovky roku 1950 tvořila výroba tendrů. A byla to opravdu pásová výroba. Měsíčně to byla průměrná produkce 15 širokorozchodných tendrů řady Er a 15 úzkokolejných tendrů řady Kč4. Za celý rok 1950 bylo v KPS vyrobeno 357 tendrů, z toho 189 úzkokolejných řady Kč4 a 168 širokorozchodných řady Er. Roku 1950 se však nezahájila výroba tendrů řady 932.3 pro Škodu Plzeň, čímž připravené výrobní a technologické kapacity byly využity k výrobě dalších ruských tendrů.
Od října 1950 nemohla Královopolská zahájit výrobu zadaných 69 kusů čtyřnápravových tendrů řady 923.3 ČSD (č. 923.331 až 99), přičemž do konce roku 1950 měla dodat 29 tendrů do Škodovky. Důvodů bylo několik. Od března 1950 se KPS snažila na výrobu těchto tendrů sehnat materiál, ale ten i přes urgence nebyl všechen do konce roku 1950 dodán. Subdodavatelé k této zakázce byly: Škodovy závody Plzeň (příčky, nosníky, opěry), TATRA Smíchov (tažné háky), VŽKG Ostrava (ohýbané plechy), Poldi Kladno (20-ti listové pružnice, 14-ti listové pružnice), KOVOLIS Hedvikov (soupravy tlak.brzdy). Ne všichni dodavatelé však stíhali dodávky plnit a sami nesli hlavní díl na zpoždění výroby těchto tendrů.
Největším podílníkem na výrobě tendrů řady 923.3 byla samozřejmě Škoda Plzeň. Ale i ona nestíhala dodavatelsky zajistit potřebné součásti k montáži. Jednoznačně lze konstatovat, že KPS byla téměř vlastně jen montážní firmou na výrobu tendrů z dodaných součástek. Jen výčet subdodávek z Plzně čítal 29 položek. Jejich objednávání začalo sice již v listopadu 1949, ale do náběhu výroby nebyly dodány. Jednalo se třeba o 404 tendrových dvojkolí, 136 výlisků spodních příček, 544 opěrných pružin, 53 samočinných přikladačů STOCKER TH1, 48 tendrových vahadel, atd.
V srpnu 1950 se podařilo zajistit materiál na prvních 10 tendrů. Výroba měla být zahájena 15. 10. 1950, ale nebyla. Problém byl uvnitř KPS a špatné organizace i technologie práce. Když už se to nestíhalo, tak například ohýbání a tváření plechů tendrů zajistila První brněnská. Ještě v září 1950 chyběla dodávka 20 listových pružnic, které ale byly Ministerstvem průmyslu „slíbeny“ až na březen 1951. Tak musela KPS uvést „…čímž celková dodávka 29 kusů tendrů ČSD je vážně ohrožena, též dodávka do Číny“.
Do konce roku 1950 tak bylo rozpracováno 65 % výroby z plánu 29 tendrů roku 1950. I když výroba tendrů pracovala na 3 směny, nebyl úkol splněn. Výrobní kapacity tak byly přesunuty na výrobu ruských tendrů. Skutečně první tendr 932.3 byl v KPS předáván až 12. 1. 1951 a každý den další jeden tendr. To se však vždy nedařilo. Na leden 1951 byl stanoven dodávkový plán 10 tendrů 932.3 na únor 1951 to bylo 14 tendrů.
Ale dodávky tendrů řady 932.3 z Královopolské nebyly vůbec plynulé jak Škodovka potřebovala, zvláště když začaly až v lednu 1951. Zpoždění výroby bylo ze dvou důvodů. Tím prvním je známé přetížení Královopolské vozovky výrobou tendrů pro lokomotivy SSSR a dále výrobou nákladních vagónů. Nový problémem v Královopolské se ukázal ve zpožděných dodávkách materiálů od subdodavatelů a také jako špatná kvalita.
Další důvod uvedla sama KPS v „tajné“ zprávě o stavu podniku ke dni 25. 1. 1951. Výroba tendrů řady 932.3 (označeny jako „český“ typ) neprobíhala v lednu 1951 podle stanoveného plánu. Příčina neplnění byla v tom, že roku 1950 nebyly vyrobeny prototypy a příprava nebyla ve výrobě provedena včas. Tím chyběly zkušenosti z prototypů. Totiž když se nově vyrobené první tendry napustili vodou, zjistilo se špatné provedení elektrických obloukových svárů na místech špatně dostupných. Nový tendr se po napuštění plnou vodou nechal stát 24 hodin a kontrolovalo se kde uniká voda. Touto kontrolou se výroba jednoho tendru prodloužila až na 9 a půl dne.
V tajné zprávě tak KPS konstatovala „…protože se jedná o závady subjektivní, uvádíme je zde proto, že nesplnění výroby tendrů brzdí uvádění nových lokomotiv do provozu u ČSD“. O urychlení výroby tendrů se KPS snažila zavedením technologických opatření a uzavírání „socialistických“ závazků jednotlivých výrobních čet. Nehledě k tomu, že výroba tendrů byla zpožďována přísunem materiálu, zvláště když od začátku roku 1951 probíhala celková přestavba závodu KPS z důvodu náběhu výroby sovětských chemicko-rafinérských celků, které byly vždy přednější než tuzemská výroba.
Přesto došlo v I.čtvrtletí roku 1951 ke zpoždění výroby 69 tendrů KPS a to i značnému zpoždění. Některé lokomotivy 475.1 čekaly na tendr od KPS osm měsíců, některé i jeden rok!. Další tendry dostala poslední série lokomotiv (475.198 až 147) ukončená výrobou v červenci 1951, ale poslední tendr 932.3 byl z KPS dodán v listopadu 1951. Proto byly lokomotivy 475.1 spojovány s tendry v Plzni na přeskáčku, jak přijely z KPS do Plzně, od ledna 1951 do prosince 1951.


Bw_Ig#572@23.10.2020 23:10:39 >>Dodatek:
ale poslední tendr 932.3 byl z KPS dodán v listopadu 1951.

Ano byl, neboť patřil do poslední série 25 tendrů 932.3 pro exportní 475.1148-1172 Škoda, které byly vedeny pod jinou objednávkou ale stejné zakázkové číslo (stejné technické parametry výrobku). Měly nést označení 932.3100 - 124 (?). Takto zapsáno do výroby, ale... jestli ty exportní tendry dostaly tabulky s tímto označením?, to už se neuvádělo.

Ještě v tom je dost neznámých položek, nebot výrobní dokumentace-přehledy KPS za rok 1951 není příliš dochovaná, nekompletní a útržkovitá.


pal#100@24.10.2020 9:59:29 >>A ví se něco o osudech lokomotiv 475.1 v Korei? Do kdy jezdily a dochovala se nějaká???


Viki59#974@27.10.2020 16:06:15 >>Novina 1983


E499001#3569@27.10.2020 20:51:46 >>Viki59: Milá vzpomínka na 475.179 v modrém kabátku.


Viki59#975@27.10.2020 22:38:03 >>Jablonec nad Nisou zastávka (1983)
354.1217 a šotouši


Dobi#3437@29.10.2020 18:16:58 >>Vzpomínka na Valašskou legendu na pár snímcích z posledních dní ve Val. Meziříčí:



Zanechat zprávu

 ^ Nahoru

Témata Úvod