K-REPORT MOBILE 2.0

Diskuse K-report: 781 (T679.1) - sergeje

Dolu v
Archiv

Témata Úvod


Petr_Šimral#11457@21.8.2021 1:06:19 >>ad jagg: a jak by tedy měl Sergej podle Vás vypadat???


jagg#991@22.8.2021 12:45:00 >>Nebuďte popuzený. No měl by být komplet v metalíze se zlatýma obručema, každou lamelu chladiče by měl mít v národních barvách (barvy trikolóry na střídačku) a na střeše diagonální tenké fialové a růžové proužky ve tvaru vlnovky (na káro). Jak jinak...


Zadar_Volaj#464@22.8.2021 19:06:17 >>Ono tyhle lidi ani nezajímá, jak by měl vypadat, vždycky je to špatně.


Janek_lemoch#3993@22.8.2021 19:24:44 >>Horní polovina mašiny krémová, spodní polovina tmavě červená, střecha tmavě šedá a na střechu solární panely. ::biggrin::. Bud'me rádi, že 592 opět žije, na to jak vypadala. Taky se mi ten nátěr nelíbí, ale na barvu to nejezdí. Kromě 168 jsou zbývající 781 barevně identický. Je pravda že nátěr z roku 88 by taky nebyl špatnej.


Karlex#703@29.8.2021 12:18:54 >>https://zdopravy.cz/rezava-hneda-opraveny-sergej-ma-jiz-finalni-l ak-premiera-ho-ceka-v-pulce-zari-90399/?utm_source=www.seznam.cz& utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=609221&dop_source_zon e_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=15xvVGGTTpL-202108291014&dop_i d=13218210


Marťa_rak#9963@29.8.2021 16:19:41 >>Za několik let se kabátek může změnit.


Kolelač#812@01.9.2021 20:54:58 >>"Johnnyc". . .Trochu mi ten nátěr Sergeje připomíná "Rudého ďábla" stroj ř. 476, který odpočíval v r. 1966? mezi vlaky v přerovském depu. Zřejmě původně rudý nátěr stroje, získal odstín, či patinu pravděpodobně díky péči o jeho vzhled a též dostupným "čistícímu" prostředku. . . směsi olej-nafta-petrolej. . . . . .::masinka::


Kolelač#813@02.9.2021 15:45:20 >>Pardon, omlouvám se Vám. . . .A též tehdejším dostupným "čistícím" prostředkům. . . směsi olej-nafta-petrolej::ok::. . . . . . . . . ::masinka::


Marťa_rak#10010@08.9.2021 17:50:54 >>Tak jsem si oddychl. Sergej 592 má zachovaná původní světla a žárovky.


McBain#26837@10.9.2021 16:29:58 >>

Viki59:
"Před 34 lety to např. kolem Balatonu vypadalo asi takhle. "

A dnes to kolem Dyje a Moravy vypadalo takhle:



::happy::


Vrbam#3082@16.9.2021 21:53:05 >>Připraven na premiéru. Sergej v netradiční barvě se o víkendu ukáže v Lomu Mořina

Zajímavá na fotkách je i ta bangle T448.0763 v retro laku.


Hubič#1841@19.9.2021 19:17:19 >>Sergej 1592 dnes na Mořině asi nebyl, je to tak?

::vypravci::


Haribo7#2293@19.9.2021 21:30:35 >>Byl. Včera udělal jen ::fotic:: otočku ::fotic:: do Nučic a zpět na vlečku.


Mipix#819@21.9.2021 16:57:27 >>Lomy Mořina 18.9.2021

781 592-1 při prvních krůčcích po slavnostní premiéře v Lomech Mořina.


frako#550@22.9.2021 11:13:01 >>Mě se to barevné sladění na tomto Sergeji líbí, vidno, že vnitřek reflektoru není origoš. No a teď ať se mu daří. Motor 14d40 asi zůstal. Pokud se repase zdařila, alespoň tak jak to dělali v ŽOS Nymburk, blahé paměti, tak to bude O.K. Bohužel k takovému vytížení jako bylo např. v Sokolově těžko dojde - denní běh 397 km, z toho 36 km prázdných jízd. Průměrné zatížení na jednoho Sergeje 1 200 t .


Kolelač#818@24.9.2021 20:38:49 >>Re "frako". . .že vnitřek reflektoru není origoš?. . .Tak na "štelování" reflektoru Sergeje mám celkem dobré vzpomínky. Na rozdíl od reflektorů lokomotiv ČKD, jejichž parabolu tvořil hliníkový plech (povětšinou zašlý. . .je to dobře vidět třeba na Kyklopovi). . .Parabola na Sergejovi byla skleněná, dala se nastavovat ve svislém směru, držák žárovky před ní byl jednoduché konstrukce s dvojkolíkovou objímkou. Žárovka 500 W se dala před parabolou posouvat do stran a dopředu či dozadu. Pokud se vyleštila parabola a sklo před ní, dalo sice dost práce žárovku před reflektorem správně vystředit ale poté reflektor vykazoval neskutečný světelný výkon, v noci spolehlivě osvětloval trať 300-400 m. před mašinou. Jednu slabinu ale reflektor měl, občas se upálily kontaktní kolíky v objímce, . . . . . .::masinka::


Petr_Šimral#11525@25.9.2021 19:32:53 >>občas se upálily kontaktní kolíky v objímce, . . . . . .

My v Sokolově měli osvíceného parťáka elektrodílny a tak jsme objímky měli pouze pro udržení žárovky a ze žárovky vedly dva poměrně tlusté kábly, které se montovaly do extra šroubové svorkovnice.

Vypálené kontakty jsme tedy neznali ::biggrin::

Frako předpokládám potvrdí.

Jednou jsem při nastavování dálkového reflektoru strčil ruku před žárovku. Bylo pěkné se podívat na vlastní kosti v ruce ...


csik#395@26.9.2021 0:09:43 >>Těch 500 W měly lok z ČKD – asi právě kvůli té zapatlané parabole, tady byla žárovka 50V/250W – a šajn to mělo opravdu daleko lepší než těch 500W a 110V.

frako – koukni, nejseš na tom Sergeji? A nebo na štokru? A jel jsi někdy zkušebku na tom 424?


frako#551@26.9.2021 9:29:38 >>Abych to trochu upřesnil, původní žárovky do reflektoru Sergeje byly dvoukolíkové baňky ale o výkonu 250w. Jinak parabolu a systém štelování popsal Kolelač zcela přesně.
Petře, vy jste v elektrodílně prováděli úpravy žárovek určených do laminátek k použití do reflektoru Sergeje a ta měla výkon 500 nebo? 1000w, už si nevzpomínám, ale to byl skutečně rentgen.
csik, tam nikde nejsem. Jedině kde je mě možné vidět, tak "Stránky o Sergejích, jsem tam na přípřeži vlaku 69712, Sergej 1415 a stojím u vj, n. do K.V.,rok 1982


Petr_barchánek#1390@26.9.2021 9:35:50 >>ty vozy na auta vzadu za tou 515 ::ok::::ok::


Radar007#606@26.9.2021 15:42:50 >>Scik: foto 556.0424 jste prosím pořídil ve kterém depu ? Fotky mám ve svém archivu a mám je asi blbě popsány.


Petr_Šimral#11526@26.9.2021 16:00:31 >>ad frako: Petře, vy jste v elektrodílně prováděli úpravy žárovek určených do laminátek k použití do reflektoru Sergeje a ta měla výkon 500 nebo? 1000w, už si nevzpomínám, ale to byl skutečně rentgen.

Ahoj. Díky za doplnění.


Sato#1723@27.9.2021 7:46:09 >>csik - velmi zajimavé fotografie, ta z Ktové by se dala datovat, případně více fotografii z 041 nemáte?


Tridvatri#2814@30.9.2021 9:10:53 >>ad McBain Pátek, 10. září 2021 - 16:29:58

A takto pak v Hrušově:


Sato#1729@30.9.2021 10:24:10 >>A takto jeden v úterý odpočíval v Břeclavi.


PeMi#1287@02.10.2021 14:54:31 >>https://youtu.be/SWvPB2Y-avU

Opravený Sergej na vlečce lomu Mořina.


Marťa_rak#10118@16.10.2021 6:39:37 >>Od vedle: dnes dopoledne odjíždí konvoj vozidel z Lužné do Chebu. Odjezd je plánovaný na 9:15::pozor::


jagg#1021@18.10.2021 11:59:28 >>Nezná někdo skutečný původ přezdívky "Sergej"? Vzhledem k tomu, že je přezdívka populární jak u nás, tak v Maďarsku, a vzhledem k faktu, že k MÁV šly dříve, by se dalo usuzovat, že jsme ji převzali od maďarů....teoreticky... Nejsou ohledně toho někde nějaké vzpomínky pamětníků z dep, kam šly Sergeje nejdřív? To, že je Sergej ruské křestní jméno a to, že má stejnou zemi původu jako lokomotiva, vím, zajímalo by mě ale víc podrobně, jak to bylo (kdo, kdy, kde, jak). Ragulin byl třeba sovětský hokejista.


Statistik#6996@18.10.2021 13:42:13 >> vzpomínky pamětníků z dep, kam šly Sergeje nejdřív

Nejsem pamětník, ale sergej je mašina prvotně objednaná Maďary pro MÁV, přestože tam prototypy nikdy nedorazily a zůstaly v SSSR. První sériové mašiny šly v r. 1965 rovněž k MÁV, vzápětí k PKP. Do SSSR až o pár let později (první sériová M62-1003 pro SŽD je z roku 1970).

Rusáci tvrdí, že "mašina TE112" (projektové číslo v katalogu LTZ, které ale nikdy jako řadu nenosila) vznikla na Chruščovův příkaz v reakci na to, že si Maďaři dovolili koupit M61 od zlých kapitalistů. Byla to zároveň mašina projektovaná pro celé RVHP do většiny jízdních obrysů socialistických států Evropy (což ovšem v té době nebyl v SSSR jedinej takovej projekt).


Agent#9521@18.10.2021 20:19:30 >>TEM-2 jezdí v Polsku i ve Svazu. Ale asi i jinde... BG ? Pak si pamatuju nějakou dvounápravovou ruskou posunku teplárny Pha - Velesravín T 203.?

Dá někdo další příklady ?


Karlex#746@19.10.2021 11:08:40 >>Agent
máš asi namysli Kalugu viz foto


Agent#9523@19.10.2021 12:20:06 >>Jo, to je ono.


csik#436@19.10.2021 13:46:33 >>Statistik - na Chruščovův příkaz ...že si Maďaři dovolili koupit M61 od zlých kapitalistů.

a odkud vzal Chruščov tohle?


Statistik#6997@19.10.2021 14:05:51 >>csk: a odkud vzal Chruščov tohle?

Od zlých kapitalistů v NSR. A jak to souvisí s maďarským nákupem M61?


csik#437@19.10.2021 14:14:45 >>Takovej vševěd, a nechápe tu souvislost?


Statistik#6998@19.10.2021 14:23:54 >>csik: tak mi tu souvislost vysvětlete a popište nám, proč tu mašinu tedy Chruščov od Němců bral (a zkuste to aspoň jednou bez toho Vašeho urážení, pokud to ovšem dokážete). Děkuji.


Sebu#1207@19.10.2021 14:28:27 >>Před časem se tady soptilo nad Serjožou Kádéesky, tak tady jinej level na zvykačku od SV souseda ::proud::

.... a aj byla nějaká narážka na černou .... u Ragoušků už to zkoušej ::wink::

.... no a zvláštní setkání třetího druhu právě s TEM-2 (i když velmi nevýrazné v tomto pohledu :-)).... To lze jen u Poláka ::jidlo::

Vše víceméně Žabkovický Kamenec a okolí.


Agent#9524@19.10.2021 19:31:07 >>

Sebu:
" a aj byla nějaká narážka na černou .... u Ragoušků už to zkoušej ::wink::

"

To byla moje nemístná poznámka a tohle nevypadá vůbec zle.


Agent#9525@19.10.2021 19:51:59 >>Ve Svazu jezdily i nějaký diesely z USA. Konkrétně ДA20 (DA20) - V USA známo jako ALCO 539T nebo RSD-1

Mimochodem, diesel je šestihrnek. Pusťte si tohle, zní to až podezřele ČKD...

https://m.youtube.com/watch?v=XCrIy3hmLtk

Jinak tady je o tom něco - anglicky:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/ALCO_RSD-1

(Příspěvek byl editován uživatelem Agent.)


Agent#9526@19.10.2021 20:20:21 >>Se v tom hrabu a i TEM2 zní podobně - Ten vynález z USA posloužil sovětským soudruhům k okopčení.


Kolelač#836@19.10.2021 20:45:25 >>Re: "Agent"
Mimochodem, diesel je šestihrnek. Pusťte si tohle, zní to až podezřele ČKD...
. . . .Že by to Amíci okopčili od ČKD?::coze::. . . Je zvláštní, že ten šestiválec má zvuk,jako . . . . . šestiválec, kdo by to řekl?. . . . . . . . . ::masinka::


Agent#9527@19.10.2021 21:02:41 >>Spíš naopak, ne ?

742 je taky šestihrnek a rozhodně podobnej zvuk např. se čmelákem se nekoná. Motor jako motor v tomhle případě neplatí.

(Příspěvek byl editován uživatelem Agent.)


jagg#1022@20.10.2021 1:08:53 >>Chlapci a proč se M62 začalo říkat Sergej víte? :-P


Stašek#647@20.10.2021 8:42:03 >>Sice by můj příspěvek asi měl být v sekci "Zahraniční vozidla", ale tady se to rozjelo. Tedy pro znalce азбуки
- solidní přehled lokomotivního parku od cara do současnosi, především sekce Справочник
- Sergeje


remington#134@20.10.2021 8:53:53 >>jagg: prý o tom kdysi psal článek (asi Dráha?) nějakej strojvedoucí pamětník od Turnova, který o sergejích prý ví "všechno".


Kolelač#837@20.10.2021 15:22:10 >>RE: "Agent". .
742 je taky šestihrnek a rozhodně podobnej zvuk např. se čmelákem se nekoná. Motor jako motor v tomhle případě neplatí.. . . ."Motor jako motor?" . . . Zvláštní, že Čmelák i Bardotka v originále mají stejný K6S310DR diesel, každý klape jinak, čím to asi bude ?. . . . . . . . . .::masinka::


Agent#9529@20.10.2021 19:36:13 >>Třeba tvarem kastle ?


Rorejs#279@20.10.2021 23:49:27 >>přezdívka: prostě jen druhé nejčastější ruské jméno které jsme u nás znali.A říkat jí Ivan by bylo bráno jako provokace.A nevznikl na objednávku Uher, ale jako reakce na nákup a spokojenost Maďarů s kapitalistickými Nohábkami. To Ivan nemohl dopustit, nákupy od švédských imperialistů zatrhl (a s tím se svezly i naše Pomeranče)a promptně vyrobil a dodal vlastní veledílo které sjednocovalo lokomotivní park a tím i servis a logistiku nd v celé RVHP, což mělo výhody nejen ekonomické, ale i vojenské pro případ násilné dovolené vojsk Waršavské smlouvy v letoviscích západní Evropy.

(Příspěvek byl editován uživatelem rorejs.)


jagg#1023@21.10.2021 13:57:19 >>remington: díky za podnět, ten článek by mě zajímal, nemá ho někdo?
Rorejs: to je vlastní výklad, nebo je čerpáno z nějakých zdrojů? Jinak trochu pochybuju, že by Maďar byl schopen devizově (jistě, že v druhé řadě i politicky) utáhnout nákup tolika západních mašin, jejich domácí průmysl byl vyčerpaný reparacemi a v době akutního nedostatku těžkých mašin prostě adekvátní dieselovou náhradu ani domácí ani nadřazený sovětský průmysl nenabízely, okolní státy měly svoje starosti s kapacitami vývoje a výroby nového těžkého parku nezávislé trakce (navíc Maďarsko asi nebylo pro ně pořád zatím příliš spřátelenou zemí), takže pro Maďary nebyla jiná volba, než zvolit toto přechodné řešení (asi věděli proč volit stroj z "neutrální" země na rozdíl třeba od Tita, který se s tím i díky příznivým geografickým okolnostem nemusel párat a nakupoval US produkci). Toť vše můj vlastní výklad ;-)


RadekŠ#11791@21.10.2021 15:00:55 >>nakupoval US produkci

Ontario či Đuro Đaković nejsou na území USA.

nějakej strojvedoucí pamětník od Turnova, který o sergejích prý ví "všechno".

A byl u toho, když to ten Chruščov v Turnově v rotundě rozhodl (vůbec ta samotná představa, že vůdce rozhoduje o čemkoliv od připínáčku až po Sputnik je dosti zvláštní...).::crazy::

Na těchhle lidech mimochodem postavili své mnohdy dosti pochybné reportáže a dokumenty pánové Motl a Klíma.


jagg#1024@21.10.2021 15:52:56 >>Tleskám vaší erudici, je dobré vědět, že jsou mezi námi takoví machři, něco užitečného k tématu byste tam neměl?


Johny11#4026@21.10.2021 18:06:11 >>

RadekŠ:
"(vůbec ta samotná představa, že vůdce rozhoduje o čemkoliv od připínáčku až po Sputnik je dosti zvláštní...).::crazy::
"

Inu, stačí si přečíst paměti kohokoliv, kdo přišel se sovětskými vůdci do styku (třeba A. S. Jakovleva, ať vynecháme politiky a vojáky) a RadekŠ s překvapením zjistí, že skutečně rozhodovali o čemkoliv. Třeba o pojmenování letadel. O změně označování sovětských letadel ze zkratek označujících určení letadla (TB, SB, I, PS, U...) na zkratky odvozené ze jmen hlavních konstruktérů prokazatelně rozhodl J. V. Stalin osobně při neformálním projednávání stavu letecké výroby a obnovy leteckého parku VVS RA.
Nicméně v tomto případě bych to neviděl na rozhodování, ale na to, že "vůdce" utrousil poznámku a řiťolezec, jakých býval plný aparát vládnoucí strany a dnes jsou jich plné korporátní openspace, se postala o to, aby taková poznámka stala oficiální záležitostí.

Fiktivní rozhovor mezi N. S. Chruščovem a ministrem dopravy při prezentaci nových lokomotiv (takové výstavky se pořádaly pravidelně):
Ministr: A tady máme, soudruhu Chruščove, novou dieselektrickou lokomotivu pro nákladní vlaky. Je mnohem výkonnější než americké." (Nikita vyhlásil strategii "dohnat a předehnat USA")
N.S.: Vypadá dobře. Opravdu utáhne více než americké?
Ministr: Ano, soudruhu Chruščove. Uveze 2000 tun.
N.S.: Tak to je opravdu bohatýr. Jako ten Sergej z pohádky.

Přihlížející oficiální zpravodaj listu Pravda nebo TASS slyší a má titulek... a už to žije svým životem.


RadekŠ#11792@21.10.2021 21:11:06 >>Nebylo by lepší se místo infantilního fantazírování držet faktů??


Kolelač#839@21.10.2021 21:36:30 >>RE: "Johny11". . . .Máš "obdivuhodnou" fantazii ::sad::. . . . . . . . ::masinka::


csik#438@21.10.2021 22:24:27 >>jagg

jaggu – prozraď nám co piješ, že ti to tak breptá? Myslíš, se najdou troubové, co ti to budou věřit? Zatímco ČSSR byla „bohatá“ na devizy, tak její obyvatelé jezdili kupovat si kapitalistické výrobky právě do toho na devizy „chudého“ Maďarska.....a jelikož to nebyla „přátelská“ země, tak se tam jezdili válet k Balatonu, Miškolce či Harkáně, když nemohli k moři. Tím mi připomínáš ty kokotiny kolem Covidu, když v obchodě musí být prostor 10 m2 na osobu, zatímco ve VHD se na stejný prostor 10m2 našlape 40 lidí – a vše probíhá přesně podle pokynů našich geniálních vodborníků......

U chudých MÁV mají stále ty nárazníky co dostaly mašiny z výroby, zatímco bohaté ČSD tam dávaly každý pátý rok větší a ještě větší......


jagg#1025@21.10.2021 23:37:29 >>Zbytečný dotaz. Jedině trnkovú. Tebe podle toho mudrování ale šacuju max. na šaraticu po zkažené csabai zapíjené teplou barack, eště žes sem prdnul pro "bankéřa" tu "Kanadu" :-D :-D Zpátky k tématu, kam šly Sergeje u nás nejdřív? Maloměřice?


RadekŠ#11793@22.10.2021 9:40:45 >>"bankéřa" tu "Kanadu" :-D :-D

Tak lokomotivy dodávané JŽ zpoza velké louže (třeba 664 první série) byly vyráběny v závodě EMD v London, Ontario, Kanada.

Sorry za OT.


Lajos#247@22.10.2021 18:51:41 >>jagg: kam šly Sergeje u nás nejdřív? Maloměřice?
Kde u nás - území dnešní ČR, nebo ještě ČSSR ? Lépe to brát v kontextu svojí doby, "federální" optikou - i když federativní uspořádání zde platilo až od roku 1969 a to už se slavnostně předával 200. "sergej".
T 679.1001 až 1008 Zvolen
T 679.1009 až 1014 Nové Zámky
T 679.1015 Zvolen
T 679.1016 až 1026 Brno-Maloměřice
T 679.1027 až 1035 Praha-Vršovice
T 679.1036 až 1038 Brno-Maloměřice
T 679.1039 a 1040 Veselí nad Moravou
T 679.1041 až 1045 Nové Zámky
(některá depa se krátce po dodání změnila, třeba 1039 + 1040 přijely do Maloměřic, uvedeny do provozu, výkon TBZ a ihned do Veselí, nebo další stroje nízkých čísel přešly po několika měsících do Břeclavi)


Kolelač#840@22.10.2021 20:37:39 >>RE: "Lajos". . . Dík za údaje Leoši. Příjezd 1039 a 1040 do veselského depa si pamatuji velmi dobře. Byla to tehdy celkem událost, když oba dva stroje postávaly v motorárně. Tehdy na nich panoval celé doobědí "den otevřených dveří".Samozřejmě, jako první se prohlídky zúčastnilo celé vedení depa. Nakonec pár příhod z toho okamžiku jsem už popsal jinde.
V každém případě jejich příchod přinesl nesmírnou úlevu lok. četám na tehdy abnormálně vytížené trati Veselí n/Mor-N.M.Váhom. Lok čety za parní trakce měly na této trati krom jiného jako povinnou výbavu plynové masky kvúli četným tunelům a sklonovým poměrům v nich.. . . . . . . . . . . . . . ::masinka::


jagg#1028@22.10.2021 21:51:48 >>Lajos: samozřejmě v rámci Československa, díky za přehled.
Kolelač: a říkali jste jim Sergeje od začátku, nebo až v průběhu času?

(Příspěvek byl editován uživatelem jagg.)


Zanechat zprávu

 ^ Nahoru

Témata Úvod