K-REPORT MOBILE 2.0

Diskuse K-report: Fotografování + fotografové + fotografie

Dolu v
Archiv

Témata Úvod


Chary#2547@08.1.2020 23:54:18 >>Je nutno kalibrovat přímo panel nastavením v menu monitoru, a není to "vyndám a zapnu". Musel jsem projít celé menu, zkoušet různé režimy a možnosti jejich doladění, a našel jsem tam něco, co šlo doladit do podoby, kdy jsem si řekl, že takto vypadají dobře zeditované fotky dobře. Ten přístroj to nakonec zjevně umí, technologie je ok a menu je pro vrahy (v režimu A jsou dostupné položky 1,2,3, v režimu B položky 1,2,4 a v režimu C položky 1,4,6...), ale jde to. Dělám na tom poslední fotky a vypadá to dobře, nikdo si nestěžuje a pokud je porovnám na pracovním editačním, tak to je ok. Jen fialovou modrou to neukazuje jako fialovou modrou, ale jako modrou modrou. Beru to jako cenu za to, že to skutečně stálo pac a pusu. Pokud byste se skutečně rozhodl pro tento velmi laciný přístroj, tak můžu projít menu a napsat čísla. Ale nevím, jaké máte (ideálně konzistentní) ambientální osvětlení pozadí pracoviště, protože já to mám vyladěné na svou žárovku, která pálí do stropu, a pokud máte něco jiného, nemuselo by to sedět.


Doktor#4754@09.1.2020 17:21:23 >>Chary, velké díky za odpověď. Za čísla z menu k nastavení monitoru budu vděčný. Prostředí mám obdobné - nepřímé osvětlení žárovkou.


Paul2no#2006@19.1.2020 8:41:44 >>Měl bych na vás otázku - myslíte že z dokumentačního hlediska je (a bude i do budoucna) hodnotnější video 1080p/60fps, nebo 4k/30fps?


Chary#2548@19.1.2020 11:01:23 >>Doktore,
režim Splendid - Standard
Blue light - 0
Brightness 30
Contrast 50
Colour temperature - user - user - R90 G80 B59

Paul2no
Video točím jen sporadicky, ale vždy, když se někdo k něčem rozhoduje, hodí se taková obecná filozofická otázka. A je jedno, jestli kupuju nový foťák, nový objektiv, novou pilku (je sice menší s kratší čepelí, ale ta stará nemá očko za opasek a furt mi vypadává z kapsy u kraťasů), anebo se rozhoduji, do jakého formátu budu točit video.

Jak si tím či oním rozhodnutím polepším?

K čemu je na videu 60 fps? Když přehrávání probíhá 25, max 30, a víc oko stejně nevidí, resp. to pro něj u běžného videa nemá smysl? Napadá mě možnost zpomalení až 2,5x pro potřeby nějakého efektu. Je toto praktické pro vaše videa? Jaký přínos pro váš styl videí má to, že to je natočené na 60 fps?

Dokumentační hledisko a 4K? Opět, co jsem spíš vyčetl a vyposlouchal z různých diskusí a recenzí, 4K má smysl tam, kde to můžete pustit ve 4K a „je to tam vidět“. Anebo spíš druhý, mnohem praktičtější význam - jako u fotek - možnost ořezu záběru, případě různých panningových výřezů (nemyslím panning jako fototechniku na šmouhofotky, ale panning toho ořezového okénka po původním záběru) a zoomování výřezů ve FullHD kvalitě a v neposlední řadě vjemové zvýšení kvality při zmenšování čehokoliv většího do FullHD (šum, ostrost, obojí známe z fotek). Je toto nějakým způsobem praktické pro vaše videa?

Mně to přijde, že oba předložené formáty jsou spíš polotovary na něco dalšího, co se z toho teprve udělá. A jak se to z toho udělá, to už je na tvůrci, jestli pro svou tvorbu potřebuje spíš zpomalovat, nebo raději ořezávat.

Dokumentačně bych byl na vrcholu blaha, kdybych viděl dobře udělané video v 1080/25. Dobře nastříhané, dobře nakomponované. A když je to video blbé, tak to nezachrání ani 60 fps, ani 4K.

Viděl jsem na YT spoustu videí se železniční tématikou, která se sice prsnila "4K", ale šlo jen o to, že to někdo vzal, nějak natočil, má tam hromadu pixelů, které prakticky jsou k ničemu, když to 98 % lidí sleduje na 1920, možná 2560. Kdo má doma 4K monitor na sledování videí? Ale tady jsem asi trošku odbočil.

Měl jsem možnost si na chvíli sednout za 43" 4K monitor na práci, ale neměl jsem z toho dobrý pocit. Na klasickou vzdálenost řekněme natažené paže mi to přišlo, že půlka pracovní plochy je ve vedlejší místnosti. A když jsem se na tom díval na video, tak to bylo jako v kině v první řadě. Tunelové vidění, ani periferním viděním nevidím, co se děje v druhém rohu. Proto taky v kině chodím dozadu, že. Takže mně osobně na sledování videí (u stolu!) daleko víc vyhovuje 24" 1080. A u televize, která je tři metry od gauče, zase nastává billboardový efekt. Nemusíte mít velejemné rozlišení, protože ho na tu vzdálenost stejně nevidíte.

Ale to už jsem hooodně odbočil.

A když jsem si to takto napsal, já bych asi věděl, co bych asi spíš chtěl, kdybych věděl, že ta videa budu editovat a pracovat s nimi na větší editační úrovni než jen nahrát do počítače, přidat titulek, šup na yt nebo kamkoliv jinam. Ale to je tím, že já fotím a vím, co je pro mě praktické u fotek.

Co je u vás praktické u videa?


Doktor#4764@19.1.2020 21:45:00 >>Chary, díky moc. Až se někdy dostanu domů, koupím monitor, nastavím a uvidím.


Makus#1263@20.1.2020 9:58:39 >>Formát FullHD nebo 4K. Chary to popsal velmi dobře. Před nedávnem jsem se o tomto tématu bavil s jedním známým, který natáčí poloprofesionálně. Netočí sice vlaky, ale jeho názor se dá použít i pro natáčení vlaků. Natáčení ve formátu 4K využívá pouze tehdy, když dopředu netuší, jak bude objekt velký či jakou bude mít přesnou trajektorii. Tedy přeneseno do natáčení vlaků. Natáčíte a vlak se ke kameře blíží. Z malé tečky se zvětšuje až zaplní celý obraz. Pokud nechcete, aby vám vlak (nebo jeho část) "utekl" ze záběru předčasně, při 4K dáte menší detail a vše natočíte. Doma u střižny si v klidu záběr (několikrát) prohlédnete a určíte optimální zvětšení (samozřejmě stejné pro celý záběr). A pro výsledné FullHD máte stále dostatečné rozlišení. Tedy pokud máte chuť si s natočeným materiálem "hrát".


Chary#2552@06.2.2020 16:49:27 >>Dovolíte něco na pobavení?
K tomu dotazu, zda je lepší 4K nebo FHD ("2K")... víte, že existuje také 8K? A že jsou na to kamery a že se to dá koupit? ::rofl::

Rozlišení 8K je 7680 × 4320 (pro nás fotografy 33 MPX), ovšem to, o čem tu budu psát, nahrává do 8192x4320 (36 mpx) a podle použitého nastavení je záznam někde kolem 200-300 MB/s. Takže se do toho nekupuje 32 GB SD karta, ale 960 GB sata disk. Nebo spíš kufřík těchto disků...

Když jsem ještě před deseti lety koketoval s počítači, taktováním, tuningem a kdesicosi, našel jsem tehdy mezi dalšími i kanál Linus Tech Tips. Teď jsem hledal nějaké vysvětlovací video něčeho a na co nenarazím? Na starého známého Linuse. Ten za tu dobu ze solo youtubera vyrostl na celou firmu youtubera a mj. používají tyhle 8K kamery na natáčení youtuberáckého obsahu. ::rofl::

No a mj. mají i několik videí věnovaných těmto hračkám, kdo vládne řečí Albionských, je tomu celkem hodně dobře rozumět, žádné příšerné přízvuky.

The REAL Reason we spent $140,000 on 8K Cameras

Pro ty, kteří nevládnou, rychlopřeklad rychlovýcucu:

- možnost výřezu a zoomování v obraze bez viditelné ztráty kvality (do určité míry samozřejmě);
- lepší motion tracking, protože se soft může lépe chytat na detaily v obraze (což asi není příliš užitečná fičura pro obyčejná dokumentační videa vlaků, ačkoliv s tímto se asi nedají točit jen tak nějaká obyčejná dokumentační videa);
- a hlavně (tedy hlavně pro toho komentujícího kameramana) zlepšení kvality obrazu po zmenšení, především, pokud byly použity nějaké agresivnější techniky editace, po nichž vylezl šum (korekce expozice, gradace barev). On tam tedy zmiňuje zmenšení DO 4K (4:1) a případně do FHD, což je plošně 16 pixelů k jedné. Tam opravdu schováte už hodně šumu a dostanete čistý výstup. To přeci známe z editací fotek, že.

Takže jestli chcete točit mašinky tak, aby to za něco stálo, tak nelze než nedoporučit kameru s rozlišením 8K.
Budete jen potřebovat nějaké to petabajtové pole na ukládání videí a stříhat to asi také nebudete na nějakém i3 netbooku. ::rofl::
INSTALLING THE PETABYTE - Server Room Upgrade Vlog


Jenki#5559@17.2.2020 6:57:11 >>Jaký byste mi doporučili filmový skener?

Podmínky / požadavky :

- pouze 35mm diáky a negativy. Nemusí umět žádné 6x9 apod. nebo skenování fotek.
- materiály : diáky Fomachrom a Kodak, výjimečně sem tam Agfa. Negativy prakticky výlučne Kodachrom.
- část diáků je rozstříhaná a zarámečkované, něco v nerozebíratelných nebo obtížně rozebíratelných rámečcích, takže musí jít vložit i diarámeček, nejen samostatné políčko filmu.
- rozumně přenosný přístroj. Idea : jedu na služebku někam do tramtárie, vezmu si hrst filmů a přístroj, a po večerech si budu hrát.
- na zpracování čeká cca 500 filmů všech typů. Nejde o čas, ale o to, aby to ten přístroj přežil.
- prachu a škrábanců není nikdy dost. (BTW jak nejlépe odstranit prach a nezbláznit se z toho?)
- v prasátku je bez problému 10.000, když bude třeba přitlačit i víc.

Dík!


Hajnej#21297@17.2.2020 8:10:15 >>Chary: nelze než nedoporučit
Nezamotal ses nějak do těch negací...?

Jenki: Negativy prakticky výlučne Kodachrom
U Kodaku neplatí, že -chrom je diák a negativní barva je -color...?


Chary#2557@18.2.2020 16:02:11 >>Hajnej, zamotal, ale když si to laskavě přečtete celé, tak vlastně nelze než nedoporučit, s ohledem na okolnosti. ::rofl::


Pad#276@22.2.2020 21:48:56 >>Oslovil mě autor knihy "Die EuroCity Züge", který do připravovaného druhého dílu shání fotky některých EC vlaků, které projížděly přes naše území. Konkrétně je požadavek na fotky těchto EC vlaků: Albert Einstein, Karlštejn, Jan Hus, Kopernikus, Franz Kafka, Karel Čapek, Smetana, Johann Gregor Mendel, Gustav Mahler, Franz Schubert, Zdeněk Fibich, Gustav Klimt, Moravia, Polonia, Jože Plečnik a Sobieski. Fotky by měly být v kvalitě a v rozlišení vhodném pro knižní publikaci. Kompozičně by fotky měly zachycovat celý vlak, tzn. nikoliv styl "loko a půl vozu".
Pokud najdete ve svém archivu nějakou vhodnou fotku a chtěli byste publikovat v zahraniční literatuře (pokud jsem to pochopil správně, kromě německého vydání bude i francouzská verze), zašlete mi prosím soukromou zprávu. Za nabídky jménem autora děkuji.


Doktor#4811@29.4.2020 17:12:43 >>Oživil jsem své webové stránky, ořezal jsem jejich obsah - ponechal jsem jen to nejnavštěvovanější, a dal jim nový vizuál. Galerie je zatím provizorní, no v sekci "odkazy" jsem zaktualizoval a hlavně rozšířil odkazy na stránky se železniční tématikou roztříděné dle kategorií. Tak pokud byste chtěli umístit odkaz na své stránky do mého rozcestníku nebo věděli o stránkách, které by tam neměly chybět, napište mi mail nebo SZ.


intelpetr#7532@25.5.2020 22:17:03 >>Koupil jsem si nějakého zajíce v pytli. V zaměstnání mám už několik let monitory. Dívá se na ně hezky, zvykl jsem si na ně, koupil jsem si teda stejný domů. Ale doma zjišťuji, že monitor neumí sRGB. Mám ho vrátit?


intelpetr#7533@25.5.2020 22:55:50 >>Tak už nic, problém se vyřešil.


Jeník_H..#3087@25.7.2020 15:54:48 >>Mám takový kosmetický problém. Když fotím a je modrá jasná obloha, tak mi na snímek vyskáčou takové bubliny po úpravě samozřejmě na té jasné obloze a furt si říkám čím to je, dříve jsem to tam nemíval, většinou na stejném místě, to je nějaká erupce kterou okem běžně nevidíš nebo to může dělat optika foťáku? Prach by mi udělal do oblohy tmavý tečky ( ptáci ).
Tak potom bordelem by to snad být nemělo


(Příspěvek byl editován uživatelem Jeník H...)


Pad#278@25.7.2020 16:28:49 >>Jestli myslíš tyhle bubliny, tak to je nejspíš prach na snímači. Asi tam toho bude víc, ale na tmavém a členitém pozadí to není vidět.


Jeník_H..#3088@25.7.2020 18:20:17 >>Přesně tak to myslím, no tak to jsem nečekal::sad::


Chary#2569@25.7.2020 19:16:05 >>Typický prach na snímači. Zkuste si vyfotit něco jednolitého (obloha, zeď), zaostřete co nejblíž, takže ta vzdálená focená zeď bude neostrá - potřebujete vyfotit něco opravdu jednolitého, kde nebudou vidět žádné jemné detaily ze scény), a dejte clonu f/6,3 a f/11 a pokud ty fleky budou na stejném místě, ovšem na f/11 budou menší, výraznější a ostřejší, potom je to prach na snímači.


Jeník_H..#3091@25.7.2020 21:56:06 >>Já už to dneska zkoušel když jsem byl v Praze fotil jsem z Branického mostu vzdálený Žvahov a přidal k tomu víc oblohy a stejně to tam už bylo a vzápětí jsem namířil směr Chuchle a taky na stejným místě. Takže se foťáček vezme pěkně do práce a pořádně se vyfouká uvnitř stlačeným vzduchem.


Pad#279@25.7.2020 23:05:32 >>Stlačeným vzduchem bych to asi nedělal, resp. záleží jakým. Stlačený vzduch v běžných průmyslových rozvodech může obsahovat nečistoty a třeba i stopy oleje, tím by se to ještě zhoršilo. Stačí v nejbližší fotoprodejně koupit ofukovací balónek (stojí kolem 150 Kč) a ofouknout to tím. Když to nepomůže, tak pak se dají koupit různé čistící tyčinky.


Chary#2570@26.7.2020 17:32:05 >>Na stlačený vzduch bych byl velmi opatrný, nějaký z kompresoru už vůbec, a ty ve sprejích, určené k čištění, je nutno použít správně přesně podle instrukcí, tj. nemít např. dózu vzhůru nohama nebo vodorovně (viz příbalová informace) a před samotným čištěním se ujistit, že "neprská". Pokud na toto nepomůže balonek a na mechanické čištění - mokrou či "suchou", tzv. ťapkavou cestou - se majitel necítí (protože tam se taky dá víc dokurvit než opravit), tak prostě retušovat do doby, než toho bude tolik, že se to předá servisu.


Jeník_H..#3092@26.7.2020 20:55:11 >>Samotný snímač běžně vidět není je schovaný tak by mě zajímalo jak se to tam dostane a když jsem sklopil zrcátko tak se mi vzadu objevil a proti světlu jsem viděl že tam nečistoty jsou. Na zrcátku a na matnici taky lpí často nečistoty, to jak často se mění objektivy.


Chary#2571@26.7.2020 22:41:26 >>Samotný snímač běžně vidět není je schovaný tak by mě zajímalo jak se to tam dostane...

...nečistoty, to jak často se mění objektivy.

Jste si sám odpověděl. ::uhoh::

Snímač je "běžně" schovaný za lamelami clony. To ale neznamená, že veškeré svinstvo, které se tam dostane při výměně objektivů, nepoletuje vnitřkem a neulpí kdekoliv. Třeba na snímači. Třeba když ty lamely jdou nahoru a dolů při každé expozici fotky a obnaží snímač. Nejen světlu, ale i všemu bordelu, který tam uvnitř poletuje. Navíc ty lamely, i když skrývají snímač, netvoří hermetickou zábranu tomu prachu, který tam poletuje. ::kladivo::


Šari#16809@26.7.2020 23:57:37 >>Jeník H: Psal jsem ti to už v dubnu, kdy byla jedna z tvých fotografií u nás ve schvalovacím procesu. Jenže nikdy jsi ani půl slova neodpověděl a nereagoval na připomínky...::lame::


Jeník_H..#3095@29.7.2020 15:00:21 >>Tak jsem si právě koupil modrej balonek za 130 jediná prodejna asi s fotopotřebami v Berouně a bingo na vyfoukávání nečistot, dobrá věcička a docela i slušně poslouží i na obličej na osvěžení v dusnu::ok::.


Trs2004#1679@30.7.2020 10:18:27 >>ad Jeník H.. : Vy jste si koupil modrej balonek? To je špatně, to Vám nikdo neřekl, že funguje jen červenej? ::proud::


Jeník_H..#3097@30.7.2020 20:16:50 >>Evidentně funguje asi zázrak už tam nic nevidím. Na co kupovat drahej když i tento zabírá, ale samozřejmě není to je o balonku, ostatní nečistoty který se nepovedou odfouknout ven se musí na to jinak aby byl čip opravdu čistý


(Příspěvek byl editován uživatelem Jeník H...)


Trs2004#1680@30.7.2020 20:52:48 >>ad Jeník H.: Lepší, pro zjištění nečistot, je vyfotit bílou stěnu, na tom by to mělo býti poznat.


Chary#2572@30.7.2020 22:48:40 >>Ono to opravdu jde i proti obloze. Když se to dělá správně. Tj. ostřit na blízko a zvolit malou clonu, třeba f/13. Pak to vykontrastnit kurvicí a fleky vylezou jak motorkáři na pěkný počasí.


Paul2no#2124@02.8.2020 17:27:51 >>Není to sice železnice, ale netuší někdo, jak (a jestli vůbec) je možné z téhle fotky odstranit zelené odrazy, co jsou v pravé polovině? Nejlépe v GIMPu, Photoshop nevlastním.


Přejetý_šotouš#29@02.8.2020 20:09:33 >>Tak jde to klonováním, ale je hrozná piplačka aby to vypadalo přirozeně a dodatečný zásah nebyl poznat. Někdy jde prasátko také selektivně vybrat a hrát si s barvami, aby se maximálně přiblížily okolí. I tato metoda je ale hodně pracná a výsledek nebývá dokonalý...


Pad#280@02.8.2020 21:00:25 >>Dá se to udělat třeba změnou vybraného barevného odstínu, v tomto případě se zelený odstín posune kousek do žluta. Gimp sice nemám, ale určitě to tam taky půjde.


Jeník_H..#3103@04.8.2020 7:10:17 >>Poslední dobou foťáček trochu zlobí zablokuje zaostření a můžu mačkat spoušť do nekonečna, přitom mám nastavenou optimální scénu dle podmínek a nevyfotím ani kdy bych se postavil na hlavu. Ťeď v sobotu mě pěkně vypek a vlak mi mezitím fouknul z optimálního záběru::coze::


Malý_fotograf#7300@27.8.2020 21:45:09 >>Hezký den přátelé. Přemýšlím o výměně fotografické výbavičky, můj nikon D5000 totiž čím dál hůře doostřuje (problém je v těle, objektivy fotily s jiným, zapůjčeným tělem lépe).

K D5000 mám Sigmu 17-55 a telák Tamron 70-300.

Nabízí se dvě varianty. Buď koupit D7500, popř. D5700, nebo tenhle set prodat a přejít na bezzrcadlovku.

Je pravda, že po výletě do Berlína mě to tahání zrcadlovky na jednom rameni zase o kus přesvědčilo, že to prostě není praktickej foťák na turistiku.
Na druhou stranu si říkám, že optickej hledáček a možnost neustále sledovat scénu je při focení pohybujících se dopravních prostředků k nezaplacení.
Ocením rovněž možnost výklopného displeje, abych si čas od času vykompenzoval malý vzrůst.

Co byste mi doporučili? Chci do toho vrazit okolo 25 000 Kč.


hans71#72@20.9.2020 17:48:56 >>Praha šedesátých let, jak ji zachytil fotografující filozof
https://magazin.aktualne.cz/foto/fotograficky-objev-zapomenuta-pr aha-sedesatych-let-na-snimci/r~e0f74fb2f11011eaa25cac1f6b220ee8/r ~6b36866cf11011eaa7deac1f6b220ee8/

https://magazin.aktualne.cz/foto/fotograficky-objev-zapomenuta-pr aha-sedesatych-let-na-snimci/r~e0f74fb2f11011eaa25cac1f6b220ee8/r ~5d45c374f11011ea9d470cc47ab5f122/


Joe#927@20.9.2020 18:05:13 >>hans71: Zajímavé fotky... na jedné z nich se dokonce objevuje nápis ŠOTOUŠ ::happy::


Joe#929@25.9.2020 19:46:48 >>Mám dotaz, snad patřící aspoň okrajově do této diskuze. Týká se práv k fotkám.

U fotek, které dáváme na web BRŇÁK, se snažíme neporušovat práva. K většině fotek máme od jejich autora písemný souhlas se zveřejněním.

Jak to ale dělat u fotek, koupených na burze? Někdy je na nich uveden autor, někdy ne. Většina sběratelů to bere tak, že nákupem se fotka stává součástí "jejich sbírky" - znamená to, že s fotkou zároveň kupují i práva?


dědek_hank#2724@25.9.2020 21:37:05 >>

Joe:
" Jak to ale dělat u fotek, koupených na burze? Někdy je na nich uveden autor, někdy ne. Většina sběratelů to bere tak, že nákupem se fotka stává součástí "jejich sbírky" - znamená to, že s fotkou zároveň kupují i práva?"

Samozřejmě že ne, ledaže by nakupovali od prokazatelných držitelů těch autorských práv. Ale oni se prodávající na burzách někdy obtěžují s tím, že by zveřejňovali, jak k anonymním fotkám přišli a zda ta autorská práva vlastní oni? Jsem přesvědčen že 99,9% takových prodávajících k těm fotkám přišlo "po haluzi" a že prodejem bez uvedení autora nebo pramene autorský zákon porušují. Ověření by mělo být jednoduché: Zkus se někdy zeptat, zda ten prodávající má negativ (nebo metadata, když byla ta fotka pořízena elektronicky), případně nějaký věrohodný doklad o nabytí autorských práv...

Pokud jde o prosté zveřejnění - třeba na webu, tj. nikoli pro účely výdělku - tak to může být složitější. Někdy to lze "napasovat" na zpravodajství, jindy na osvětové a vzdělávací účely nebo na odkazy na úřední zdroje, může jít i o díla, k nimž se nikdo nehlásí ještě před uplynutím té 70leté lhůty ochrany autorských práv, nicméně občas byste s tím mohli mít potíže, i když to nezveřejňujete pro výdělečné účely. I zde však platí, že když není žalobce, není ani soudce.


Joe#930@25.9.2020 21:57:09 >>Díky za názor.

Většina prodejců na burzách, které znám, jsou už v důchodovém věku. To znamená, že jsou zvyklí na "analogovou" éru, kdy se fotky vyměňovaly fyzicky. Nehrozilo nějaké hromadné kopírování. Tenkrát mohl fungovat zvyk, že když jsem si koupil fotku, stala se součástí "mé sbírky" (někteří si je zezadu takto razítkovali).

Dnes, v "digitální" době, je to jinak. Když si zkopíruju od někoho jeho fotoarchiv tisíce fotek, už by asi nebylo slušné to nazvat "mou sbírkou" (i když princip je v zásadě stejný, jen se změnila kvantita).

Ale nevím, jestli to takto opravdu právně je, nebo je to jen můj subjektivní pocit ::happy::


Doktor#4990@25.9.2020 21:58:21 >>

Joe:
"znamená to, že s fotkou zároveň kupují i práva?"
Vlastnická práva k fotografii či rozmnoženině (kopii) určitě. Ale majetková autorská práva nikoliv. Ta stále náleží autorovi (po smrti autora trvají ještě 70 let). Možnosti a způsoby volného užití a užití nezasahujících do autorských práv řeší Autorský zákon. Obávám se, že Brňák na to napasovat nelze. Samozřejmě lze získat oprávnění k užití, ovšem pouze od autora, resp. držitele autorských práv, což u neoznačených snímků z burzy nemusí být jednoduché, ba to může být až nemožné.


Jnd#13304@06.10.2020 16:25:01 >>Nevím kam stím,ale kdo nezná určitě ocení .. https://www.transporttreasury.com/p743205832/hA80E4F64?fbclid=IwA R30Nu_UC08f_2Czdo5d8x78HBMWRW1nkqO6RuzIj1-L5dWnySO3rFzJPCI#ha703b 7c5


mašinka#121@06.10.2020 16:39:49 >>Jnd - Tam je moc pěknej fotek


Syverin#1673@24.10.2020 23:36:59 >>Jnd - to je geniální!


mati#404@25.10.2020 0:30:53 >>Jnd: No super, historických fotografií, jak když naseje.::ok::}}


Joe#943@25.10.2020 7:13:08 >>Ano, Transport Treasury je dobrý zdroj, už jsem od tam i něco kupoval.


Zanechat zprávu

 ^ Nahoru

Témata Úvod